וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 אלף שקל בייבי

אמילי גרינצווייג

11.10.2010 / 12:12

גלי צה"ל והדס שטייף חויבו לשלם 30 אלף שקל לקצין במרחב העמקים בעקבות תביעה על הוצאת לשון הרע. השופט קבע כי הנתבעים לא עשו די על מנת לוודא כי הפרסום הינו אמת

הדס שטייף וגלי צה"ל חויבו בתשלום פיצויים בסך 30 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע, לאחר שבית משפט השלום בנצרת קיבל באופן חלקי את תביעתו של רב פקד עמי מועלם, מפקד היחידה המרכזית במרחב עמקים, שדרש פיצויים על סך 300 אלף שקלים. תביעתו של מועלם כנגד מגיש "בוקר טוב ישראל", מיכה פרידמן, נדחתה.

על פי כתב התביעה, שהוגש כבר לפני כארבע שנים, במרץ 2006 שודרה ביומן הבוקר של גלי צה"ל, "בוקר טוב ישראל" ידיעה בה נטען כי למועלם היה חוב גדול לתחנת דלק וכשבעל התחנה דרש לקבל את התשלום טען מועלם כי הקוד באמצעותו בוצע התדלוק, נגנב. עוד נטען כי בטרם שודרו הדברים לא נתבקשה כל תגובה מטעמו של מועלם וכי למועלם לא היה כל חוב לחברת הדלק כפי שנאמר בכתבה.

בגזר הדין שניתן אתמול (ראשון), קבע השופט יוסף סוהיל: "הפרסום אינו מותיר ספק באשר למעשים הנבזים המיוחסים לתובע. השומע הסביר של הכתבה מבין בנקל כי התובע מעורב במעשה רמייה חמור בנסיבותיו, כאשר הכתבה מתארת את התובע, בעל תפקיד בכיר במשטרת ישראל, כאדם נבזה, שאינו בוחל באמצעים כדי להתנער מחובותיו, ואף מגדיל לעשות ומנצל את 'ההזדמנות' כדי לנקום ביריבים אישיים מן העבר, תוך ניצול ציני של כוח השררה שבידיו". השופט גם קבע כי חלק הכתבה המייחס לתובע גניבת דלקים, ניסיון להתחמקות מחוב וטפילת האשמה על יריבים אישיים איננו אמת וכי הנתבעים לא עשו די על מנת לוודא כי הפרסום הינו אמת.

גורם המקורב לרפ"ק מועלם אמר לוואלה! ברנז'ה: "בית המשפט אמר את דברו ובקביעה זו הראה כי אינו מתיר את דמם וכבודם של השוטרים".
מגלי צה"ל נמסר בתגובה: " קיבלנו את פסק הדין ואנו לומדים אותו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully