וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד מגזין פנטהאוז הלך לעולמו

עינב שיף

21.10.2010 / 8:44

בוב גוצ'יונה, האיש שהקים את מגזין הפורנו הרך והפך אותו לאימפריה מתחרה של פלייבוי, מת בטקסס בגיל 79 לאחר מאבק ממושך בסרטן

בוב גוצ'יונה, מייסד מגזין פנטהאוז ומו"ל בכיר בדברי ימי העיתונות, הלך לעולמו אמש (רביעי) בבית החולים שבפלאנו, טקסס, לאחר שנכנע למחלת הסרטן בה נאבק במשך שנים. גוצ'יונה היה בן 79 במותו והותיר אחריו את אשתו הרביעית, בת ושלושה בנים, אחד מהם הוא בוב ג'וניור, מייסד מגזין המוזיקה האהוב Spin שחגג השנה 25 שנים להיווסדו.

"זה יום מאד עצוב", מסר מרק בל, יו"ר FriendFinder Networks Inc, החברה המפרסמת את פנטהאוז כיום ומנהלת את אתר האינטרנט של המגזין. סוכנויות הידיעות מדווחות כי החברה תפרסם הצהרה מלאה במהלך היום. אשתו של גוצ'יונה מסרה כי טקס הלוויתו של בעלה יהיה פרטי.

גוצ'יונה, יליד ברוקלין, ייסד את פנטהאוז בשנת 1965, כשהגיליון הראשון יצא דווקא בבריטניה. רק בשנת 1969 יצא הגיליון האמריקאי הראשון של המגזין. פנטהאוז הצליח להציב תחרות לאימפריית פלייבוי של יו הפנר באמצעות תכנים בוטים ופרובוקטיבים יותר משל המגזין המתחרה.

במהלך שנותיו של המגזין התעוררו שערוריות רבות, הראשונה שבהן היתה בשנת 1984, כשוונסה וויליאמס ויתרה על כתר מיס אמריקה, אחרי שהיתה לאישה האפרו-אמריקאית הראשונה שזוכה בו, בגלל שהצטלמה בעירום למגזין, שנמכר ב-6 מיליון עותקים. השערוריות וסגנונו של העיתון היו שווים גם כסף רב: גוצ'יונה העריך בראיון כי בתקופת ניהולו את המגזין, שוויו עמד על 4 מיליארד דולר.

לגוצ'יונה היו גם כישלונות: בשנת 1979 השקיע 17.5 מיליון דולר בהפקה כושלת של הסרט "קליגולה", המבוססת על סיפורו של הקיסר הרומאי המשוגע, בגילומו של מלקולם מקדוואל. לאחר מכן נפל גם בהשקעה לא נבונה בקזינו באטלנטיק סיטי, שנסגר לאחר שלא השיג את הרשיונות המתאימים. בנוסף, שילם גוצ'יונה 45 מיליון דולר כקנס על עבריינות מס.

גוצ'יונה אף נאלץ להילחם על הלגיטימיות של המוסד בראשו עמד. כשפרקליט המדינה אדווין מיס פרסם דו"ח ועדה בראשה עמד התוקף את תעשיית הבידור למבוגרים, השיב גוצ'יונה מלחמה וכינה את הדו"ח "מביש", אולם השפעתו של הדו"ח על מכירת המגזין בדוכני החנויות ניכרה היטב, ומספר העותקים שנמכרו ירד. לבסוף, האינטרנט ושלל האופציות שהביא עמו לעולם הבידור למבוגרים, הכניעו את המגזין, שהגיע במהלך העשור למצב של פשיטת רגל, עד שחברת FriendFinder Networks Inc רכשה אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully