וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידויו של מח מסוכן

אמילי גרינצווייג

3.11.2010 / 22:05

דניאל עוקב, רוצח התייר בערבה, שלח מכתב לראשי ידיעות אחרונות בו הוא מצהיר כי לא התראיין לכתבת מעריב, בניגוד לסיכום הבלעדי שלו עם מוסף 7 ימים

"אני פונה אליכם ומבקש להסביר לכם כי לא התראיינתי לעיתון מעריב למרות שכאילו זה נראה כך", כך פותח דניאל עוקב, ששוחרר לאחרונה ממאסר לאחר 13 שנים בלבד, את המכתב ששלח היום לבכירי ידיעות אחרונות - המו"ל נוני מוזס, העורך הראשי שילה דה בר, סגן העורך הראשי רון ירון, עורך מוסף 7 ימים גדי בלום וכתבי העיתון שראיינו אותו, יחזקאל אדירם ועמוס שביט.

על עוקב הוטל עונש של 20 שנות מאסר לאחר שב-1997 רצח תייר בריטי ופצע קשה את חברתו. לפני כשלושה שבועות שוחרר עוקב מהכלא לאחר שועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר ניכתה שליש מתקופת מאסרו.

במערכת ידיעות סוכם על ראיון בלעדי עם עוקב שיפורסם ביום שישי הקרוב במוסף "7 ימים", אך הבוקר הופתעו לגלות במערכת העיתון את הידיעה המקדימה בעמודו הראשון של מעריב בו מצוטט עוקב, והפניה ל"סיפור במלואו" שיפורסם ביום שישי במוספשבת.

בעקבות הידיעה, פנו במערכת ידיעות לעוקב לגבי הפרת הסיכום לבלעדיות וזה העביר בתגובה מכתב לראשי העיתון בו הוא כותב: "כתבת מעריב (שרה ליבוביץ' דר - א.ג) דיברה איתי בטלפון ביקשה להיפגש איתי לראיין ולהצטלם ואמרתי לה לא, כי הבטחתי לעמוס שאני לא מתראיין לאף אחד. תוך כדי השיחה הטלפונית בקשה שוב ושוב ואמרתי לה לא ולא. היא ניסתה לסחוב אותי בלשון ושוב סרבתי. בשיחה ביקשה לדעת דברים לגבי משפחת הנרצח ועכשיו עשתה ראיון משיחת טלפון שבה שכנעה אותי להיפגש וסרבתי לה. זה במפורש לא היה ראיון כי סרבתי להיפגש איתה".

עוד מוסיף עוקב :"הראיון היחיד שעשיתי היה לידיעות בלבד ולא לאף אחד אחר. עם עמוס ישבתי ודיברתי. ככה עושים ראיון, אני לא מאמין שהם אומרים שראיינו אותי. אני מצטער מאוד על מה שקרה, ניצלו את התמימות שלי, לא התכוונתי לפגוע באף אחד. עכשיו אני מבין לצערי שזה מה שיצא. לא היתה לי כוונה כזו, לא האמנתי שינצלו אותי. אני יודע דבר אחד, שראיון זה לשבת לדבר כמו שהיה אצלכם. אני מודה על מה שעשיתם בשבילי ומוכן להיפגש עם גדי עמוס ויחזקאל וכל אחד מכם ולהסביר לכם מה היה".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי אנשי מוספשבת של מעריב והכתבת שרה לייבוביץ' דר, פנו לעוקב, שהפנה אותם לעורך דינו אבי עמירם שאישר, לכאורה, למרשו לדבר עם נציגי העיתון המתחרה וכי, ככל הנראה, עוקב נבהל מעוצמת התגובה של ידיעות אחרונות.

על פי גורמים המעורים בפרשה, עוקב סרב להתראיין אחרי שחרורו והקשר הראשוני בינו לבין ידיעות אחרונות נוצר לאחר שלמחרת יום השחרור פורסמה ידיעה בידיעות אחרונות עם טענות כי עוקב בעצם לא היה לוחם בסיירת רימון אלא נהג ואפסנאי. עוקב יצר קשר עם המערכת ודרש לתקן את המידע שהובא ולפרסם הבהרה. עוקב נדרש להוכיח כי אכן היה לוחם ומשם נסללה הדרך לראיון הנרחב ב-7 ימים.

מידיעות אחרונות ומעריב לא נמסרה תגובה.

עו"ד אבי עמירם מסר בתגובה: "עשו שימוש בשמי בכחש. מי שטען בפני עוקב שאישרתי לו לדבר עם כתב עיתון כזה או אחר, טוען טענת כזב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully