וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר סגל: זו תת רמה של עיתונות

אמילי גרינצווייג

25.11.2010 / 15:04

חברו ושותפו של אייל שני תוקף במילים קשות את תחקיר 7 לילות אודות השף המפורסם: "אין פה סיפור, יש פה לביבה מחוממת". גורם בידיעות: "מדובר בסיפור עיתונאי מעולה ומבוסס"

חזית נוספת בקרב בין קשת לידיעות אחרונות, או תחקיר ראוי על נושא חם? מחר יפורסם במוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות התחקיר המדובר על השף אייל שני.

לפי שחר סגל, חברו של שני ושותפו העסקי, מדובר ב"קמפיין הכפשה נטו". לדבריו, "אין פה סיפור, לא עיתונאי ולא אחר. אייל שני פשט את הרגל לפני 12 שנה ויש פה לביבה מחוממת, אבל מה זה מחוממת. זו תת רמה של עיתונות מכל זווית שלא נסתכל. אני מבין שמתנהלת פה מלחמה בין גופי תקשורת עתירי כוח שבמקרה הזה לא בוחלים בפגיעה באוכלוסייה אזרחית. לצערנו אנחנו האוכלוסייה האזרחית בסרט הזה".

סגל, חברו הקרוב של שני ושותפו במסעדות "הסלון" ו-"צפון אברקסס" ובתכנית הטלוויזיה "אוכל למחשבה", היה חלק מהתחקיר של כתבי העיתון, גבי בר חיים וצח שפיצן. על פי גורמים במוסף, סגל "לא יוצא טוב בכתבה" ואף איים על הכתבים.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בר חיים ושפיצן, העבירו לשני רשימה של קרוב ל-30 שאלות ונקודות התייחסות לממצאים שהעלו, עם בקשה להעביר את תשובותיו עד יום ראשון האחרון ב09:00. בין הנקודות שהועלו בפניו של השף המדובר, היו גם כאלה של גנדי נזיה, הסו שף של שני באוקיאנוס ירושלים ואחרים, הטוענים כי כשנזיה נעדר מהמסעדה לא נלקחו הזמנות למאכלי דגים ובשר משום ששני לא ידע לבשל אותם, טענות של "סועדים ועובדים לשעבר" כי שני הציג "מצג שווא" כאילו הוא הולך לקטוף צמחי תבלין בהרים, בזמן שרכב הירקן היה "עומד ופורק סחורה של צמחי תבלין". יש לציין כי נזיה הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי לא שולמו לו פיצויים עבור שנות עבודתו במסעדה.

בכתבה מופיעים גם פרשיית פשיטת הרגל של שני, ההסתבכויות העסקיות שלו עם מסעדות אוקיינוס ירושלים ולאחר מכן אוקיינוס הרצליה, אשר פורסמו כבר בכלי התקשורת בעבר. בנוסף, הכתבה מתארת התחמקויות של שני מנושיו בשנים האחרונות וסכום כסף שלווה מהשף ארז קומורובסקי בסך 80 אלף שקל ולא הוחזר, פירוק השותפות בינו לבין ראובן גרוס בעקבות כעסו על כך ששני רכש פלפליה ב600 שקל, הדרך בה עזב שני את זוגתו רחל סלם ("בשיחת טלפון") והותיר אותה בחובות, לכאורה, של שישה מיליון שקל.

סלם מצוטטת בכתבה כך: "אמונה עיוורת באיל הובילה אותי ליטול את כל חסכונותיהם של ילדי ולהשקיעם בעסקינו שהתבררו ככושלים. עם התמוטטות העסקים עזב אותי איל לאחר 20 שנה שהיינו יחד ומצאתי את עצמי ללא כל רכוש ושקועה בחובות כבדים לרבות חובות למשפחתי הקרובה שלא יכולתי לפרוע. אני נרדפת כיום על ידי נושים, מתנהלים כנגדי הליכי הוצאה לפועל אינטנסיביים, לרבות ביקורי מעקלים ואף חשש להוצאת פקודות מאסר נגדי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייל שני ב-"צפון אברקסס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי פורסמה בהדגשה, בעמוד הראשון של העיתון, הפנייה לכתבת 7 לילות תחת הכותרת "תבשיל עם ריח רע" שלוותה בתמונתו של שני, שחור על גבי אדום, תוך ציון הכתבה כחשיפת "הפנים האמיתיות של משורר האוכל וכוכב התוכנית 'מאסטר שף', רגע לפני גמר הסדרה במוצאי שבת. היום (חמישי) הופיע טיזר נוסף לכתבה בעמוד הראשון של ידיעות אחרונות.

הזירה בין קשת ערוץ 2 וידיעות אחרונות מתוחה מאז שיתוף הפעולה בין הזכיינית לעיתון ישראל היום, החריפה עם החלטת HOT, הנמצאת בבעלות חלקית של בעלי ידיעות אחרונות, נוני מוזס, להוריד מהפלטפורמה את ערוץ "ביפ" של הזכיינית.

לאחרונה, הסלימה עוד יותר הגזרה עם פרסום הכתבה אודות ערוץ 24, גם אז במוסף 7 לילות, עובדה שגררה מכתב מקדים של עורך הערוץ אורי סלעי למועצת הכבלין והלווין, טור חריף נגד העיתון של אחד הטאלנטים הבכירים של הערוץ, גל אוחובסקי, ב- Time Out, ומספר ימים אחר כך, מכתב תלונה של הזכיינית למועצת העיתונות כנגד העיתון 7 לילות על הפרת תקנון האתיקה, מאחר ומדובר בניצול דפי העיתון לניהול קרב מסחרי, לפי קשת.

גורמים בידיעות אחרונות מסרו כי "ההאשמות של שחר סגל מצחיקות לאור התחקיר שיפורסם, ממנו עולים פרטים חדשים רבים וביניהם פרוטוקולים מחדר החקירות, תצהירים של הנושים, והעובדה ששני חייב מיליוני שקלים והחזיר ב-6 שנים כ-400 שקלים בלבד תוך שימוש בשיטות התחמקות מאלפות. סגל, שלא ממש יוצא טוב מהתחקיר, לא יכול לענות עניינית ומנסה לרכב על המתיחות שבין קשת וידיעות שאין לה שום קשר למקרה. מדובר בסיפור עיתונאי מעולה ומבוסס. נקודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully