וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחם שיזף הלך לעולמו

אמילי גרינצווייג

5.1.2011 / 12:19

עורך הדין, איש יחסי הציבור ואיש התקשורת מנחם שיזף הלך לעולמו בגיל 55. חברו הקרוב, ארי שמאי: "אידיאולוג פורץ גבולות, חבר טוב ובעל חוש הומור"

איש התקשורת מנחם שיזף נפטר היום (רביעי) בגיל 55 מסיבוכים של מחלת הסכרת ממנה סבל במשך שנים ארוכות. הלוויתו תתקיים מחר ב-12:00 בבית העלמין ירקון.

שיזף, יליד תל אביב, למד משפטים באוניברסיטת תל אביב. לאחר שחרורו משירות צבאי בחיל האוויר. החל בפעילותו הציבורית עוד בתקופת לימודיו כאשר התמודד מטעם תא השמאל בקמפוס על מקום באגודת הסטודנטים והיה יו"ר מועצת התלמידים בפקולטה למשפטים וחבר ועד אגודת הסטודנטים.

שיזף עבד כעו"ד בתחום הפלילי והאזרחי ואז ביצע הסבה מקצועית לכתב חדשות, תחילה במקומון "תל אביב" ולאחר מכן ב"חדשות", שם שימש ככתב פלילי, כתב מפלגות ושליח העיתון בלונדון במשך שש וחצי שנים. שיזף שימש גם ככתב בעיתון "העולם הזה" שלימים נקרא "שישי" בעריכת רינו צרור ומאוחר יותר כתב גם ברשת "ידיעות תקשורת" וגם ברשת "שוקן".

בהמשך פתח שיזף משרד יחסי ציבור במסגרתו הריץ לכנסת ולתפקידים שונים בין השאר את מיכה גולדמן, אלי גולדשמיט, יוסי כץ, יוסי ונונו, זאב בוים, אלי בן מנחם, רפי אדרי, רובי ריבלין ואיתן כבל. שיזף אף הריץ את רוני מילוא לראשות עיריית תל אביב ושימש יועץ התקשורת של הנשיא עזר וייצמן בבחירות 93' ו- 98' . כלוביסט עבד שיזף בעבור חברות כמו "דובק", "פלאפון", "בזק בינלאומי" ו"קשת" בראשית דרכה כשהתמודדה לראשונה לקבלת הזיכיון לערוץ 2.

בשנת 1997 נבחר ליו"ר אגודת ההומואים הלסביות, הבי והטרנס בישראל וכיהן בתפקיד זה במשך שנתיים. שיזף היה בין מייסדי מצעד הגאווה בתל אביב, ארגן סדר פסח ב"קפה נורדאו" לבני הקהילה שנותרו בודדים בפסח, יזם מפגש פעילים מהקהילה עם נשיא המדינה, משה קצב, בבית הנשיא ומפגש בין ראש הממשלה אריאל שרון לבין פעילים מהקהילה, בעקבותיו ספג ראש הממשלה ביקורת מצד המפלגות הדתיות. שיזף קיבל באותה שנה את תואר "יקיר העיר" מטעם עיתון העיר. על פעילותו החברתית לקידום המאבק לשיוויון זכויות לקהילה ההומו-לסבית קיבל שיזף, בשנת 2005, את אות מפעל חיים מטעם האגודה לזכויות האזרחי של עיריית תל אביב.

חברו של שיזף, עו"ד ארי שמאי: "איש אידיאולוג פורץ גבולות חבר טוב ובעל חוש הומור. כל השאר הן קלישאות שלא מתאימות לאיש".

ח"כ ניצן הורוביץ, שהכיר את שיזף מהעבודה בעיתון "חדשות" וכן מהפעילות למען קהילת הלהט"ב אמר היום :"מנחם היה איש מוכשר, דעתן, בעל אנרגיות ובעיקר חבר אמיתי. כשהיה נכנס למשהו, היה נכנס אליו עם כל הנשמה. הוא היה משקיע אנרגיות אישיות עצומות בקידום דברים חשובים בעיניו וזה מה שהוא עשה למען הקהילה הגאה, בתקופה שהייתה הרבה יותר בעייתית מהנוכחית מוול קשיים ולחצים רבים הוא נתן את כל כולו ואני מצטער צער גדול על לכתו".

  • עוד באותו נושא:
  • מנחם שיזף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully