וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: עיתונאי לעג לכתבת שנאנסה במצרים

ניר רוזן, בעל שורשים ישראליים, "צייץ" בטוויטר שורה של התבטאויות פוגעניות כלפי לארה לוגן והטיל ספק בכך שהותקפה. עד מהרה נאלץ להתפטר מאוניברסיטת ניו יורק: "הוא עבר את הגבול"

ניר רוזן, עיתונאי וחוקר אמריקאי בעל שורשים ישראליים, חולל היום (רביעי) סערה בעולם התקשורת האמריקאי, כשפרסם בחשבון הטוויטר שלו שורה של הערות השמות ללעג את לארה לוגן, כתבת רשת CBS, זמן קצר אחרי הדיווח על תקיפתה המינית הקשה בקהיר בירת מצרים. התקיפה אירעה ביום שישי בעת החגיגות בכיכר א-תחריר בעקבות התפטרות הנשיא חוסני מובארק, ופורסמה אמש.

"היא פשוט הייתה חייבת להתעלות על אנדרסון קופר (כתב רשת CNN שהותקף גם הוא במצרים)", כתב רוזן, המוכר בדעותיו השמאלניות ובביקורת התקיפה שלו על ארה"ב וישראל. עוד הוסיף: "כן, ברור שזה לא בסדר, אבל זה היה מצחיק אם זה היה קורה גם לאנדרסון". לאחר מכן נפרץ הסכר, ורוזן המשיך בעוד שורה של "ציוצים" פוגעניים, בהם כינה את לוגאן "מחרחרת מלחמה" והטיל ספק בכך שהותקפה. הוא הזכיר בין היתר כיצד הגנה לוגאן על הגנרל האמריקאי סטנלי מקריסטול, מפקד הכוחות באפגניסטן לשעבר, והוסיף כי תקיפתה היא "תזכורת לחלקה בהאדרת המלחמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הטוויטר, ההערות הפוגעניות וההתנצלויות המשתפכות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעבור זמן מה מיהר רוזן, המוכר בעיקר מעבודתו בסיקור המלחמה בעירק (בין היתר עבור "ניו יורק טיימס", "הניו יורקר" ו"טיים"), לפרסם שורה של התנצלויות על הדברים, ולבסוף כתב כי "המיט על עצמו כלימה" והבטיח להפסיק "לצייץ" לעד. אך התגובות הזועמות כנראה זרמו מכל עבר, ובמהלך היום הודיעה מנהלת המרכז לחוק וביטחון באוניברסיטת ניו יורק (NYU), שבו הועסק רוזן כחוקר עמית, כי הוא הגיש את התפטרותו, לאחר שהודה כי "בייש את המוסד". בהודעה מטעם המנהלת, קארן גרינברג, נאמר: "רוזן היה ידוע תמיד כפרובוקטור, אך הפעם הוא חצה את הגבול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully