וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבשלים הפרות

אמילי גרינצווייג

6.3.2011 / 16:04

המועצה לשידורי כבלים ולווין גילתה שלושה איזכורים מסחריים מילוליים למסעדות בתכנית "מלך הבישולים" של ערוץ ONE ופתחה בהליך בירור

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין פתחה בהליך בירור מול ערוץ ONE, בעקבות אזכורים בתוכנית "מלך הבישולים" שלכאורה עומדים בניגוד לרישיון הערוץ והוראות הדין האוסרים על פרסומת וקידום עניינים, כן דרשה המועצה מהערוץ להסיר לאלתר אזכורים מסחריים אלו מלוח שידוריו.

מדובר בשלושה מקרים בהם איתר אגף הפיקוח והבקרה של המועצה כי בתוכנית המשודרת בערוץ הופיעו אזכורים מסחריים מילוליים וויזואליים למסעדות "מקסים", "בני פלאפל" ומאפיית "נשיקה צרפתית", הכוללים הצגת שלט הכניסה באופן בולט לעיני המצלמה ושידור צילומים רבים ובולטים בפנים ומחוץ לבתי העסק.

כמו כן, במהלך המשדר נראה המנחה, יוסי פנסו, מצולם אוכל ארוחה ומבצע טעימות בכל אחד משלושת בתי העסק, כשהוא מהלל ומשבח את המאכלים והשירותים הניתנים לו בצורה אינטנסיבית, תוך מתן חשיפה פרסומית נרחבת וקידום ממשי של גורם מסחרי ללא כל הקשר תכניתי. בין היתר נשמעים ציטוטים כגון "אז כמה כל זה עולה לנו ? ראיתם מה שאכלתי פה: אכלתי פה פרגיות, היה לי צ'יפס, היה לי חומוס, את כל הסלטים כיד המלך לא היה חסר לי שום דבר – סך הכל 70 שקלים. באמת מחיר שווה לכל נפש. את אתם רוצים להתפנק בואו לפה..." ו"אם אתם פה בקרית אליעזר אני ממליץ לכם בחום להגיע למסעדת מקסים – מסעדה שמפנקת את הפינוק. אני חגגתי שם את החיים, הם פינקו לי את התחת".

רק בתום הליך הבירור יקבע האם אכן התקיימה הפרה, במקרה כזה תוכל המועצה להשית על הערוץ קנס עד לגובה של 300 אלף שקלים, כלומר עד 100 אלף שקלים לכל הפרה.

מ- ONE נמסר בתגובה :"קבלנו פנייה בנושא מהמועצה. יש להדגיש כי לא מדובר בתוכן שיווקי אלא קטעי מעבר בסגנון ביקורת מסעדות המוגשים כשירות לקהל חובבי הספורט, המגיע למגרשים ומחפש מקום קרוב לסעוד בו את לבו לפני או אחרי המשחקים. הקטעים מוצגים באופן קליל והומוריסטי המקשר בין המזללות לבין הקבוצה האהודה עליך, עם ציונים חיוביים ושליליים על פי קריטריונים שנקבעו מראש. המקומות נבחרו באופן אקראי על פי אוהדי הספורט וסמיכות למגרשים. יש להדגיש כי לא התקבלה כל תמורה בעבור להצגת הקטעים. לאחר הפנייה הופסק שידורם של הקטעים עד תום הבירור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully