וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תמנה את ועדת האיתור למינוי מליאת רשות השידור

אמילי גרינצווייג

8.3.2011 / 15:13

כך אושר בועדה המשותפת לועדת הכלכלה והחינוך לחוק רשות השידור. הסעיף בחוק אושר על ידי הועדה חרף התנגדות היוצרים וחברי הכנסת כבל ואורון שביקשו למנות ועדת מינויים עצמאית

מליאת רשות השידור תמונה על ידי ועדת איתור שתמנה חמישה חברים. יושב ראש הועדה יבחר בהסכמת שר המשפטים. כך אושר לפני שעה קלה בוועדה המשותפת לועדות הכלכלה והחינוך שעוסקת בחוק רשות השידור. משמעות הדבר היא כי ועדת האיתור תפעל למעשה מכח מינוי של הממשלה ובחירת חברי המליאה עשויה להיות מושפעת משיקולים פוליטיים. בהצבעה נכחו שלושה חברי כנסת. יו"ר הועדה חבר הכנסת כרמל שאמה וכן חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) ואלכס מילר (ישראל ביתנו).

חברי הכנסת חיים אורון ואיתן כבל שאינם חברי ועדה, אולם נכחו בדיון ללא רשות הצבעה, ביקשו כי בחוק רשות השידור החדש ימונו חברי מליאת רשות השידור על ידי ועדה ציבורית, זאת על פי תיקון 18 בחוק רשות השידור שכבר אושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת: "הממשלה הנוכחית החליפה את החוק הקודם כי היא רצתה משהו שיהיה יותר קרוב אליה, כך שיווצר מנגנון שמקרב את הממשלה", אמר חבר הכנסת אורון. "אם הניהול של רשות השידור לא יהיה מרוחק מניהול פוליטי יקרה אחד משניים: הציבור יגיד שזה לא מעניין אותו, או שסבכים פוליטיים יכנסו לרשות כמו שקורה בשנים האחרונות".

חבר הכנסת כבל אמר: "על פי החוק הנוכחי כל אחד יושב בועדה עם משקפת לכיוון לשכת השר הממונה ומנסה שהרשימה תהיה ברוח הדברים. יש הבדל בין ועדת איתור לועדת מינויים. יש כאן משקל אחר לגמרי בכוונה. ועדת מינויים הסמכות נתונה לה, עדת איתור ממליצה".

גם נציגי היוצרים תמכו בהצעתם של ח"כ כבל ואורון. הבמאי אורי ענבר, מיוצרי הסרט "המדריך למהפכה" אמר: "במקום להסתכל לציבור שממן אותה שנה אחרי שנה, רשות השידור מסתכלת על מי שממנה ומפטר אותה. הלכנו אחורה ויש פה שוב ממשלה שממנה או מפטרת את הדירקטוריון ואנחנו בדרך לעוד חמישים שנה כאלה. מי שיקבל את החוק הזה, זה יהיה חוק שלו. וב-2011 בעידן התקשורת הפתוחה לשים בראש רשות השידור מינויים פוליטיים זה לסגור את השידור הציבורי ובשביל זה לא צריך חוק. יש כבר חוק מצויין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully