וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה הסיר את צו ההגנה ממשה נסטלבאום

אמילי גרינצווייג

8.3.2011 / 19:06

זאת לאחר שלא נמצאה תשתית מספקת לטענותיו של עורך "יומן", לפיהן מתנכלים לו בשל תלונותיו על מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר

מבקר המדינה הסיר את צו ההגנה מעיתונאי ערוץ 1 משה נסטלבאום. צו ההגנה הזמני ניתן לפני כשנה, בעקבות קשר סיבתי לכאורה שנמצא בין פנייתו של נסטלבאום למשרד המבקר, בגין מידע על מעשים שנעשו לכאורה על ידי הנהלת רשות השידור מהם עולה משום חשש לפגיעה בטוהר המידות, ובין החלטת הרשות להעבירו מתפקידו כעורך "יומן". ההחלטה תיכנס לתוקף בתוך 15 יום.

במכתב שהעביר מבקר המדינה למנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, ואל נסטלבאום,נאמר כי לא נמצאה תשתית מספקת לטענותיו של נסטלבאום. עוד נכתב כי מהבירור עולה שהרשות אכן ביקשה לקיים שינויים במשדרי החדשות, הכוללים העברות של עורכים וכתבים מתפקידם, כן נכתב: ”נמצא כי מערכת היחסים בין המתלונן ומנכ"ל הרשות, מרדכי שקלאר,היתה עכורה זה מכבר".

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור קבע גם, כי אם רשות השידור תשוב ותבקש לקבל החלטה בדבר העברת המתלונן מתפקידו, היא תוכל לעשות כן רק בכפוף לקיום הליך שימוע חדש, אמיתי ומלא, שיעמוד בדרישות הדין

משה נסטלבאום מסר בתגובה: "אני מודה למבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס על ההגנה שהעניק לי בתקופה קשה של רדיפה אישית. לפני כחודש וחצי הודעתי בפגישה שהיתה לי עם נציגי מבקר המדינה כי אני מבקש מיוזמתי להסיר את ההגנה שניתנה לי עם מינויו של ועד מנהל חדש ומוסדות מפקחים על מוסדות הרשות. יש לציין כי המבקר קובע במפורש במכתבו למנכ"ל רשות השידור כי חלק מהמידע שהעברתי נסוב על מעשים הפוגעים לכאורה בטוהר המידות וקביעה זו מדברת בעד עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully