וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תת אלוף יואב מרדכי מונה לדובר צה"ל הבא

21.3.2011 / 0:21

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר את המלצת הרמטכ"ל בני גנץ, ומינה את תת אלוף יואב (פולי) מרדכי לדובר צה"ל הבא, במקומו של אבי בניהו. המינוי צפוי להיכנס לתוקף בימים הקרובים

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר אמש (ראשון) את המלצת הרמטכ"ל בני גנץ, למנות את תת אלוף יואב (פולי) מרדכי לתפקיד דובר צה"ל הבא, במקומו של תת אלוף אבי בניהו, שיסיים ארבע שנות שירות בתפקיד. המינוי צפוי להיכנס לתוקף בתוך מספר ימים, ולאחריו יתחיל מרדכי לעבור תקופת חפיפה.

מרדכי החל את דרכו בצבא בחטיבת גולני ובהמשך עבר לאגף המודיעין. בשנת 2001 התמנה לראש מפקדת התיאום והקישור בעזה ואחר כך מונה לראש המנהל האזרחי במטה מתאם פעולות הממשלה בשטחים. את ניסיונו בתקשורת הוא צבר בעיקר מול כלי תקשורת ערביים, היות שהוא דובר ערבית שוטפת. הוא אף נחשב מקורב לגורמים ברשות הפלסטינית, בהם חוסיין א-שייח', השר לעניינים אזרחיים. בועדת הצבא על המינוי נכתב כי למרדכי "ניסיון פיקודי ומבצעי עשיר".

עד לפני כחודשים הסתמן כי אלוף משנה במילואים, ליאור לוטן, הוא המועמד המוביל לתפקיד ובינואר אף הוציאה לשכת שר הביטחון הודעה על מינויו של לוטן לתפקיד. התקשורת מיהרה לשבח את הבחירה, אבל מאחורי הקלעים המינוי היה עילה להחרפת המחלוקת בין ברק לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. אשכנזי למד על המינוי מאמצעי התקשורת, וכמוהו גם בניהו עצמו. עקב כך, בצה"ל התעקשו שלוטן ייכנס לתפקידו רק עם מינויו של יואב גלנט, שהיה אז הרמטכ"ל המיועד. אלא שמינוי גלנט נפסל, בני גנץ קיבל את דרגת רב אלוף הנכספת, ולוטן נשאר מחוץ למערכת.

(עדכון ראשון: 22:21, 20.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully