וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בועדת כלכלה מתנגדים לגביית אגרה באמצעות HOT ו-yes

אמילי גרינצווייג

22.3.2011 / 11:20

חברי הכנסת הצטרפו לדעתם של נציגי הפלטפורמות, לפיה יש לדחות את התיקון שהציע חבר הכנסת איתן כבל לחוק רשות השידור

מרבית חברי הכנסת של ועדת הכלכלה מתנגדים להצעת התיקון לחוק רשות השידור המבקש לחייב את HOT ו-yes למסור את רשימת מנוייה לרשות השידור, על מנת לסייע בגביית האגרה. את התיקון יזם ח"כ איתן כבל בתקופה בה כיהן כשר הממונה על הרשות: "יש בתיקון צורך על מנת לסייע למצבה הכספי של רשות השידור מבלי להעלות את האגרה. זו הדרך המהירה ביותר ולכן למרות שהצעת החוק היא בניגוד לתפיסות העולם הבסיסיות שלי הסכמתי להובילה אותה כחלק ממכלול".

על פי ההצעה שעלתה לדיון בקריאה ראשונה ב-2008 והוחל עליה עיקרון הרציפות, יעבירו חברות הכבלים והלווין את פרטי המנויים לגורם שלישי,אשר יקבל גם את נתוני משלמי האגרה מרשות השידור. אותו גורם יבצע ערבול נתונים ויעביר לרשות את פרטיי המנויים שאינם נמנים על משלמי האגרה. הפרטים שיועברו יוגבלו לשם תעודת זהות וכתובת.

ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) כינה את החוק בעייתי, לדבריו :”החוק מחטיא את מטרתו, יש פה פגיעה בפרטיות ומעבר לכך פגיעה בתחושה הכללית של הציבור שלא כך צריכים הדברים להתנהל. למה רק HOT ו-yes ?למה לא בזק ונטוויז'ן? רשות השידור צריכה לשדר שידור ציבורי ולא לגבות מיסים. היא צריכה להיות מתוקצבת על ידי הממשלה. זו לא הדרך ולא צריך לעשות את זה". גם ח"כ נחמן שי (קדימה) התנגד לתיקון: "לא נראה לי נכון שאם עושים עסקה עם גורמי כבלים ולווין הם יעבירו את המידע לגורם שלישי. כבר נאמר שהכיוון הוא שידור באינטרנט, ואז לא תוכלו אלא לקבוע שכל מי שיש לו מסך ישלם אגרה וכך גם לגבי הסלולר וכו' ומה נעשה אז? הצעת החוק הזו איננה טובה, לא טוב להכנס לחקירות ובדיקות מהסוג הזה. מה אנחנו במדינת משטרה? נראה לי שאנחנו חופרים במקום הלא נכון". מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר: "הדיון הזה גיחך את השיטה הקיימת. צריך לבטל את כל סיפור הגבייה ולעבור לתקצוב ממשלתי, כמו של הקולנוע וגלי צהל".

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) תמך בתיקון המוצע ואמר: "יש עולם אמיתי ויש בו מצב שבמשך עשרות אנשים אינם משלמים אגרה ופוגעים בזכות הקניין של אחרים. אין דבר יותר יסודי ובסיסי מזה בטח אם זה מסתכם בהעברת נתונים יבשים. זה לא נעים, אבל צריך לעשות את הדברים בצורה הגיונית".

נציגי חברות הכבלים והלווין הביעו את התנגדותם לחוק, סמנכ"ל הרגולציה של HOT יורם מוקדי אמר: "שוב מחפשים מתחת לפנס ומתעלמים מהבעיה. איננו יכולים להיות במצב שאם אתה מצטרף ל-HOT ו-yes אתה משלם אגרה – יש חוק לגבי דיווח מכירת מקלטי טלוויזיה והוא לא נאכף. הפגיעה פה היא לא מידתית כל עוד זה לא מאוזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully