וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת מעריב: דסק"ש רכשה 59% מהעיתון

אמילי גרינצווייג

24.3.2011 / 15:59

בחודשים הקרובים תערך בדיקת נאותות לקבוצה ובתום ארבעה חודשים תעבור השליטה בחברה ובעיתון מזקי רכיב לנוחי דנקנר. הכשרת הישוב תחזיק 27% מהמניות

נחתמה עסקת מעריב, במסגרתה תרכוש דיסקונט השקעות שבבעלות IDB שבשליטת נוחי דנקנר את השליטה במעריב. בחודשים הקרובים תערך בדיקת נאותות לקבוצה ובתום ארבעה חודשים תעבור השליטה בחברה ובעיתון מזקי רכיב לנוחי דנקנר. דירקטוריון דיסקונט השקעות אישר את העסקה.

על פי ההסכמים דיסקונט השקעות תזרים למעריב 120 מיליון שקלים תמורת הנפקה פרטית של מניות מעריב, בנוסף תרכוש החברה תמורת כ-20 מיליון שקלים, מניות של מעריב והלוואת בעלים למעריב, שתומר גם היא למניות מעריב, שיתרתה כיום כ-11 מיליון שקלים מחברה בשליטת זקי רכיב.

במקביל קבוצת הכשרת הישוב, מבעלות השליטה במעריב, תשקיע ותזרים למעריב 12 מיליון שקל תמורת הנפקה פרטית של מניות של מעריב להכשרת הישוב וכן תמיר למניות של מעריב את הלוואות הבעלים שהעמידה הכשרת הישוב למעריב, שיתרתן כיום כ-40 מיליון שקל.

במקרה של השלמת העסקאות האמורות צפויה דיסקונט השקעות להחזיק כ-59% ממניות מעריב והכשרת הישוב צפויה להחזיק כ-27%, רכיב עצמו יחזיק באחוזים בודדים ממניות החברה. כן תמנה דיסקונט השקעות את מרבית חברי הדירקטוריון.

בימים הקרובים תעביר דיסקונט השקעות למעריב סכום ביניים של 20 מיליון שקלים כהלוואה שתיזקף על חשבון ההשקעה בעת השלמת העסקאות. במקרה שהעסקאות לא תושלמנה תוחזר ההלוואה בשני תשלומים שנתיים. החזרת ההלוואה תהיה מובטחת בערבות לטובת דסק"ש של הכשרת הישוב, ושל רכיב ובעל השליטה בה.

עוד צויין בהודעה לבורסה כי קיום העסקאות מותנה בהשגת האישורים הדרושים על פי דין, השגת הסכמים בין קבוצת מעריב לבין בנקים בקשר לחובותיה הבנקאיים, ותוצאות בדיקות נאותות שהיא עורכת בנוגע למעריב. עם השלמתן יכנס לתוקף הסכם בעלי מניות בין דיסקונט השקעות לבין הכשרת הישוב, הכולל גם זכות סרוב ראשון של כל צד במקרה של מכירת מניות מעריב על ידי משנהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully