וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי סוריה מתלוננים: רודפים אותנו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.3.2011 / 17:26

נשיא סוריה בשאר אסד חושש כי כלי התקשורת הזרה הפועלים בארצו מאיימים על המשטר ולכן מצר את צעדיהם. הוא קרא לעמו לצפות בטלוויזיה הממלכתית ש"איננה מפיצה שקרים"

על אף הבטחותיו לקידום רפורמות, זכויות וחירויות, נשיא סוריה בשאר אסד אינו מאפשר לעיתונאים לפעול בחופשיות ולסקר את הפגנות המחאה שהתפשטו במדינה בשבועות האחרונים. אסד, הרואה בערוצי הלוויין ובסוכנויות הידיעות כמי שעלולים לאיים על משטרו באמצעות "הפצת שקרים", אף קרא לציבור לא להאמין אלא "לטלוויזיה הסורית הממלכתית", בטענה שהיא היחידה שמציגה את האמת.

על פי הדיווחים מסוריה, העיתונאים הפועלים במדינה נתונים למעצרים, חקירות ומעקבים צמודים שמקשים עליהם לסקר את הנעשה בה. לאור זאת, דיווחים רבים מהנעשה בהפגנות המחאה במדינה מתקבלים מאזרחים פשוטים וממצלמות הטלפונים הניידים שלהם. גם לא ברור עדיין מהו המספר המדויק של ההרוגים והפצועים במהלך ההפגנות.

השלטונות הסורים מתנכלים בעיקר לעיתונאי סוכנות הידיעות רויטרס. כתב רויטרס בדמשק, חאלד עוויס, סולק לירדן ונשללה ממנו תעודת העיתונאי בשל "סיקור בלתי מקצועי". כתב נוסף של רויטרס, סלימאן אל-חאלדי, הנושא באזרחות ירדנית, נעצר לפני מספר ימים. צלם אחר של רויטרס בדמשק נעלם מזה מספר ימים ולא ברור היכן הוא נמצא.

"האמינו רק לטלוויזיה הממלכתית"

מעצרו של אל-חאלדי הרגיז את אזרחי ירדן ובראשם את המלכה ראניה ש"צייצה" בטוויטר שלה כי היא "ממתינה בקוצר רוח לשמוע חדשות על העיתונאי סלימאן אל-חאלדי העצור בסוריה". שלשום, אגב, שחררו השלטונות הסורים את צלם רויטרס, עיזת בולטג'י, ואת מפיקת הסוכנות, איאת בסמה, לאחר שנחקרו במשך שעות ארוכות.

העיתונאים הפועלים בסוריה מסרבים לשוחח עם כלי התקשורת על קשיי הסיקור מחשש שהשלטונות ינקמו בהם ויסכלו את מאמציהם לעבוד במדינה. השלטונות הסורים ממליצים לאזרחיהם שלא לצפות בערוצי הלוויין כדוגמת אל-ג'זירה ואל-ערביה, אלא להעדיף את הטלוויזיה הממלכתית הסורית. "תאמינו רק לה", הם אומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully