וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 7.9% מהציבור שינו את הרגלי הקניה לקראת החג

17.4.2011 / 16:11

הקמפיינים לא ממש הועילו. מרבית מבין אלו שעברו לקנות ברשת אחרת הן נשים בעלות השכלה והכנסה נמוכה ולרוב תושבות פריפריה

בכל שנה עולה היקף הפרסום של רשתות השיווק לקראת חג הפסח, והן משקיעות סכומי עתק בקמפיינים באמצעי המדיה השונים. השנה בחרו הרשתות הגדולות שופרסל ומגה לשים בהובלת הקמפיינים שלהם את צביקה הדר וויקי כנפו. האם השקעה האדירה נותנת את התפוקה לה מצפים? חברת הייעוץ האסטרטגי iGeo, מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, בדקה בדיוק את זאת.

ביום רביעי האחרון ערכה החברה סקר אינטרנטי בקרב מדגם מייצג בישראל, מנו עולה כי למרות הווליום הפרסומי הגבוה, רק 7.9% מהציבור שינה את הרגלי קניית המזון שלו לקראת החג ועבר לקנות ברשת אחרת. 92% המשיכו לבצע את קנייתם במקום בו הם רגילים לעשות זאת.

עוד עולה מהסקר כי מבין אותם 7.9% שכן שינו את בחירתם היו אלה, לרוב נשים, יותר מגברים, בעלי השכלה נמוכה והכנסה נמוכה, ותושבים מהפריפריה (צפון ודרום) יותר מאשר תושבים באזור המרכז. עינת זקריה, מנכ"ל iGeo , מסבירה כי משמעות הנתונים היא שמלבד כך שהציבור כמעט ולא שינה את מקום הקניה שלו לקראת החג, הרי שאלה שכן שינו היו בעלי סל קניות קטן יחסית.

לדברי זקריה, לאור התוצאות על רשתות השיווק לשקול את כדאיותם של קמפיינים טלוויזיוניים. "בבניית אסטרטגיה דיגיטלית מדויקת המחברת בין עולם המדיה (המסורתי) לזירה הדיגיטלית ולרשתות החברתיות, ניתן היה להרוויח הרבה יותר", טוענת זקריה. "אם התועלת של הצרכן תהיה ברורה ויהיה לו כדאי להגיע לרשת ספציפית בגלל הטבה קונקרטית - כספית או חווייתית, כנראה זו תהיה פעולה שתניע יותר למעבר לרשת אחרת, וללא ספק הרבה יותר יעילה במונחי עלות תועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully