וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BBC הדף הביקורת: "התחקיר על המשט לעזה מדויק"

ועדה פנימית ב-BBC בדקה טענות על סיקור מוטה לטובת ישראל בתחקיר שעסק בהשתלטות על המשט הטורקי. הוועדה קבעה כי אף שנעשו אי דיוקים, "מדובר במסמך עיתונאי יסודי ומעורר השראה"

הוועדה לבחינת השידורים ברשת ה-BBC קבעה היום (רביעי) כי התחקיר שהוצג בתוכנית הבריטית "פנורמה" על השתלטות צה"ל על המשט הטורקי לפני כשנה, שהוצג מהזווית הישראלית, היה "מדוייק וללא משוא פנים". לאחר שידור הכתבה התקבלו תלונות לפיהן הכתבה היתה מגמתית ופוליטית מדי, לטובת ישראל. כאמור, הוועדה קבעה כי אין ממש בתלונות.

בסרט "מוות בים התיכון" ששודר בחודש אוגוסט 2010, ליקטה הכתבת ג'יין קורבין עדויות מחיילי השייטת וכן מהאלוף גיורא איילנד, שחקר את התנהלות צה"ל. כמו כן רואיינו גורמים מארגון ה-IHH הטורקי שאירגן את המשט. בסרט נאמר כי המסר של המשט היה "יותר פוליטי מאשר הומניטרי", ומוסבר מדוע הטילה ישראל מצור ימי על עזה, תוך הדגשה כי החמאס עומד מאחרי שיגורי הטילים לעבר ישראל.

בדו"ח הוועדה צוין כי מתוך 2,000 פניות שהתקבלו בעקבות השידור, 72% מהן היו שליליות. רבע מתוך תלונות אלה היו מטעם לובי פלסטיני. מתוך טענות אלו נבחרו 51 תלונות ספיציפיות שהועלו בפני הוועדה. שלוש טענות מתוכן התקבלו. אלו עסקו ב"פירוט בלתי הולם של נסיבות מות הנוסעים", "השמטת האשמות על התעללות בנוסעים מצד ישראל", ו"הצגה מסולפת של יעדי המשט".

"ישנן טענות על התעמרות בנוסעים"

יו"ר הוועדה, אליסון הייסטינגס, הביעה התנצלות על שלוש טעויות בדיווח מטעם ה-BBC, אולם יחד עם זאת כינתה את הסיקור "מסמך עיתונאי מקורי, יסודי ומעורר השראה". עוד נכתב כי "הטעויות שנעשו מחדדות את החשיבות לנתינת תשומת לב מיוחדת לפרטים, בייחוד כשהסיקור עוסק בנושא טעון ושנוי במחלוקת".

הוועדה הכירה בכך שהסיקור על מותם של הפעילים לא היה מלא והסבירה זאת בכך שלא היו מספיק צילומים ותיעודים מהספינה. כמו כן, אחת ההתנצלויות כללה הסתייגות מסיקור חיובי של ישראל. "כאשר צוין בסרט שישראל פינתה את הפצועים לבית החולים עלול היה להתקבל רושם כי כל הנפגעים בספינה קיבלו טיפול הולם. בממצאי הוועדה צוין כי אמנם אין לכך הוכחות, אך ישנן טענות מפורטות על התעמרות בחלק מהנפגעים על ידי חיילים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully