וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון: "אני קורא לברק: הסר את ידיך מגל"צ"

אמילי גרינצווייג

30.5.2011 / 10:16

ועדת החינוך של הכנסת שדנה בהדחת מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק קראה לשר הביטחון להקפיא את הפיטורים. כן קראה הועדה לראש הממשלה לעגן בחוק את תקופת כהונת מפקד התחנה

גדעון צנטנר

.

(צילום: גדעון צנטנר)

ועדת החינוך של הכנסת קוראת לשר הבטחון להקפיא את פיטוריו של מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק. בתום דיון בהדחתו של טוניק, שקיימה הועדה, קרא היו"ר אלכס מילר (ישראל ביתנו) לראש הממשלה להגדיר בחוק את הקדנציות של מפקד גלי צה"ל, בדומה לאלו של מנכ"ל רשות השידור. ולהקפיד על עצמאותה התוכנית של התחנה ולמנוע התערבות פוליטית חיצונית.

הן טוניק והן שר הבטחון אהוד ברק נעדרו מהדיון, למרות שהוזמנו אליו, לדברי היו"ר ח"כ מילר. את גלי צה"ל ייצג קצין חינוך ראשי תת אלוף אלי שרמייסטר, באשר להעדרו של טוניק מהדיון נמסר מגלי צה"ל: "ההזמנה מגיעה ישירות לצבא ושם מחליטים על הנציג בוועדה, טוניק מעולם לא הוזמן לדיון ועל כן לא נעדר ממנו".

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) תקף בדיון את שר הביטחון ואמר: "ברק רוצה להקפיא את כל העורכים והכתבים, שכשהם ישמעו את השם ברק הם יקפאו ולא ידעו מה להגיד. יש משטרים כאלה, לא רחוק ממדינת ישראל, אני רוצה להעביר מסר לשר הביטחון: אנחנו לא נאפשר לו לעשות אפקט מקפיא לגלי צהל. הסר ידיך מגלי צהל, לא ניתן לך להפוך את התחנה לקפואה שסרה למרותך".

חבר הכנסת יעקב כץ (האיחוד הלאומי) מתח ביקורת על שידורי התחנה ואמר: "יש ציבורים רבים שלא מרגישים הזדהות עם גלי צה"ל. המטרה המקורית של הקמת התחנה היתה לחזק ולחשל את צה"ל , אבל חיילי צהל מרגישים שהעם לא עומד מאחוריהם וגלי צה"ל לא נותנת להם תמיכה. אם התחנה היא תחנה פוליטית שהכל מותר שיאמר, יאמרו הדברים על השולחן. אם התחנה היא לא פוליטית והיא אידיאליסטית, מכשלת ולטובת חיילי צה"ל – היא צריכה להיות כזו שמשמשת את צה"ל על כל המשתמע מכך.

קצין חינוך ראשי תא"ל אלי שרמייסטר אמר בדיון: לגלי צה"ל יש ערך מיוחד בחברה הישראלית ובצה"ל. אנחנו עם ימי שידורים מלאים שעניינים בצבא וביטחון, קליטת עליה, תרבות מאבק בסמים. כמות האקטואליה צומצמה ויש לנו הרבה מאוד תכניות תרבות, אומר ומשדרי צבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully