וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תום עידן החלטורות?

אמילי גרינצווייג

30.5.2011 / 12:17

עובדי רשות השידור שיבקשו לעבוד בעבודה נוספת, יאלצו להגיש בקשה לועדה מיוחדת. יו"ר רשות השידור גילת: "ננהג בקלה כבחמורה במי שיעבוד בעבודה נוספת ללא אישור"

רשות השידור תפיק לראשונה בתולדותיה תכנים באנגלית, שיופצו ברחבי העולם, כך אמר היום יו"ר רשות השידור אמיר גילת בדיון של הועדה לביקורת המדינה של הכנסת שדנה בדו"ח מבקר המדינה על הנעשה ברשות. גילת סיפר כי הוחלט על הקמתה של מחלקה בינלאומית שתהיה אחראית על הפקת תכנים שכאלה.

גילת התייחס לכשל היסודי שמצא המבקר בניהול מערך כוח האדם ברשות ואמר כי עוד החליט הועד המנהל ברשות כי עובד רשות השידור שיהיה מעוניין לעבוד בעבודה נוספת, יצטרך להגיש בקשה לוועדה שבראשה יעמוד סמנכ"ל משאבי אנוש: "ביקשנו מההנהלה לנהוג בקלה כחמורה בעובד שיעבור בעבודה נוספת ללא אישור". גילת התייחס לממצאי הדו"ח לפיהם הרשות השקיעה רק 3% מהכנסותיה בהפקות קנויות ואמר: "אנחנו מאמינים שתוך שלוש שנים נעמוד בהוראת החוק לתקציה ולהפקות המקור כחלק מהרפורמה".

גם מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר דיבר בפני הועדה והתייחס לנושא המינויים של בכירי הרשות, אותם מצא מבקר המדינה לא תקינים: "מאוד קשה להוביל עגלה כאשר כמעט כל המנהלים שעומדים לצדך הם זמניים", אמר שקלאר והוסיף: "מאוד קשה כשהמנהלים הזמניים תלויים על בלימה ולא יודעים מה יקרה איתם מחר ומטבע הדברים חוששים לקחת אחריות. כאשר רפורמה מייצרת אווירה של אי ודאות טוטלית, נדמה לך שאוטוטו הרפורמה קורמת עור וגידים וברגע שזה קורה מדובר במפץ – לשלוח 700 איש הביתה, ביטול כל הסכמי העבודה הקיימים והעובדים לא יודעים מתי זה קורה, זה משפיע על כל דבר שקורה ברשות. לצד זה גם אין מוסדות, לא רק בהיבט הפורמלי.

"כשאין תקציב לצד כל זה והממשלה מורידה למעלה מ-40% מהתקציב, מה עושים במציאות כזו? ואז אתה נכנס למירוץ ועושה שטויות. כל הליקויים שנאמרו עלי, המקרים בהם לקחתי על עצמי את האחריות, העניינים תוקנו. ולקחתי אחריות, כדי לא לפגוע בלוח השידורים. כשנותנים לך ג'יפ משנות ה-40 שהקלאץ' לא מתפקד, לא רק שהוא לא מתפקד, אתה גם נוהג בחול טובעני. דברים נופלים במציאות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully