וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את העלאת התמלוגים ל-HOT

אמילי גרינצווייג

13.6.2011 / 11:16

התמלוגים אותם משלמת חברת הכבלים למדינה יעלו ל-1.75% השנה ול-2.5% ב-2012. ניצן חן: "העלאת התמלוגים עומדת בניגוד להמלצת המועצה"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הוראת השעה לפיה יעלה שיעור התמלוגים שמשלמת HOT למדינה, זאת בהמשך להחלטת הממשלה ביולי האחרון לפיה יועלה שיעור התמלוגים לכלל חברות התקשורת. חברת הכבלים משלמת כיום למדינה תמלוגים של אחוז מהכנסותיה מדי שנה. הממשלה ביקשה לתקן את התקנות ולהעלות את התמלוגים ל-1.75% מההכנסות השנה ול-2.5% בשנה הבאה.

עוד הוחלט בדיון כי בשנת 2012 יעמוד שיעור התמלוגים על 2.5%, אולם במידה ויצטרפו למעלה משבעה מפעילים חדשים למערך ה-DTT יופחת שיעור התמלוגים בחזרה לאחוז אחד בלבד.

סמנכ"ל התוכן והרגולציה של HOT יורם מוקדי אמר בדיון: "יש בעיה בתקנות האלה. הן לא עולות בקנה אחד עם המדיניות המוצהרת של משרדי התקשורת והאוצר, שצריך להוריד את התמלוגים". סמנכ"ל הרגולציה של yes, מיכל רפאלי כדורי הוסיפה: "ענף הטלוויזיה הרב ערוצית הוא הענף יחיד שיש עליו מס מחזור של עשרה אחוזים כל שנה. אנחנו מחוייבים בהפקות מקור ובתמלוגים, אין אף אחד בענף התקשורת שחל עליו דבר כזה, אין לזה גם אח ורע בעולם".

נציג האוצר, יהודה סבן, השיב לטענות ואמר כי הממשלה החליטה על המהלך לאחר שנוצר צורך כלכלי. לדבריו, נשקלו כמה חלופות וזו שנבחרה היתה העלאת התמלוגים של חברות הכבלים והלוויין. יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, השיב ואמר כי מדובר בההגדרה עמומה. לדבריו, המועצה היא הרגולטור שתפקידו לדאוג גם ליציבות ולפיתוח הענף והיא המליצה שלא להעלות את התמלוגים. עוד אמר: "השינוי מנוגד להמלצות של ועדות מומחים שונות שבחנו את הנושא בהן ועדת קרול וועדת גרונאוו". עוד ציין חן כי ישנה כוונה להעלות באחוז את ההוצאה של הכבלים והלוויין לטובת הפקות מקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully