וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים בכירים מביעים תמיכה בגלי צה"ל

אמילי גרינצווייג

26.6.2011 / 19:08

שישה עשר עיתונאים בכירים חתמו היום על מכתב בו הם קוראים להדוף את הלחצים המופעלים על התחנה. צ'יקו מנשה: "מה שעובר על התחנה צריך להטריד כל אחד מאיתנו"

אנשי תקשורת בכירים פרסמו הערב מכתב תמיכה בגלי צה"ל, לקראת הדיון מחר בוועדת הכלכלה בנושא הארכת הוראת השעה המעגנת את שידורי תשדירי החסות והשירות בתחנה. על המכתב חתומים 16 אנשי תקשורת בהם יוצאי גל"צ רבים: רביב דרוקר, אודי סגל, חיליק שריר ואחרים, אך גם עיתונאים שלא שרתו בגלי צה"ל: מוטי קירשנבאום, עורך דה מרקר סמי פרץ, מיקי רוזנטל ואחרים.

"תחנת גלי צה?ל היא כלי תקשורת לא נורמלי. סביר להניח שהיום לא היה קם גוף כזה במתכונת הזאת, אבל איכשהו, בצורה יוצאת דופן, התחנה הצבאית משמשת כדוגמא יוצאת דופן לחופש ביטוי ועצמאות מערכתית. במקרים רבים, גלי צה"ל יותר חופשית ויותר פלורליסטית מכלי התקשורת הפרטיים" כותבים אנשי התקשורת החתומים על המכתב ומוסיפים "חשוב לשמור עליה כך ולהדוף את הלחצים הכבדים, שמופעלים עליה בתקופה האחרונה, לחצים שמטרתם היחידה היא להשתיק את הקול הייחודי של התחנה ולהפוך אותה לגוף מסורס ושקט. אנחנו קוראים לשר הבטחון להתייצב לימין התחנה ולחברי ועדת הכלכלה להצביע בעד התחנה".

בשבוע האחרון החלה תנועת הימין "ישראל שלי" בקמפיין לסגירת התחנה במסגרתו הופצו לאנשי תקשורת וחברי כנסת הודעות טקסט והודעות קוליות של איש חמאס, ריבחי רנטיסי ושר האסירים הפלסטיני אשרף אל-עג'רמי הקוראים, לכאורה, לתמוך בחוק גלי צה"ל ולמנוע את סגירתה של התחנה. הן גלי צה"ל והן ישראל שלי הגישו תלונות הדדיות במשטרה בנושא.

צ'יקו מנשה, הכתב המדיני של חדשות 10, שחתום גם הוא על המכתב אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "מה שעובר עכשיו על התחנה צריך להטריד כל אחד ואחד מאיתנו, לא משנה באיזה כלי תקשורת הוא עובד. זה תהליך מטריד שמדיף ריח לא טוב. לגיטימי לגמרי שיהיו דרישות ממגזרים שונים כלפי התחנה כמו כלפי כל גוף תקשורת, ועל התחנה לבדוק דרישות וטענות שיש כלפיה אבל לא סביר שזה יעשה באמצעי הפחדה, הונאה כמו שראינו באחרונה, או אמצעים פסולים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully