וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת החכמים

אמילי גרינצווייג

7.7.2011 / 20:41

מליאת מועצת העיתונות קיימה דיון סוער במתקפה על גלי צה"ל. נציג התחנה מיכה פרידמן ביקש שהמועצה תתמוך בתחנה. קלמן ליבסקינד: "יש פה קמפיין של סתימת פיות"

מועצת העיתונות היתה אמורה לדון היום בהפסקת כהונתו של מפקד גלי צה"ל, אולם עד מהרה התמקד הדיון בעצם קיומה של התחנה הצבאית. מגיש בוקר טוב ישראל בתחנה, העיתונאי מיכה פרידמן, שייצג את התחנה, אמר: "הדיון על גלי צה"ל הוא לגיטימי. כשדנקנר רכש את מעריב שאלנו מעריב לאן, כשנמרודי נכנס לכלא שאלנו מעריב עד מתי גם השאלה האם להפריט את רשות השידור הוא בתחום הזה, וגם להחליף את המפקד גלי צה"ל הוא דיון לגיטימי. השאלה היא מה הם המניעים, המטרות האמצעים ומה הם הערכים והסיכונים". פרידמן התייחס לקמפיין שסיסמתו "גלי צה"ל סכין בגב החיילים" ואמר: "הקמפיין הזה חצה כל קו אדום, זה עבר את גבול הלגיטימי. הדברים האלו הגיעו לצורך הדיון על שידור החסויות, זה כווון למגזר פוליטי המסויים שיושב בוועדת הכלכלה של הכנסת".

פרידמן התייחס גם לעיתונאים התוקפים את גלי צה"ל וכינה את עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד- "ראש דסק מעריב לענייני גלי צה"ל". פרידמן אמר :"הייתי מצפה שגוף נמצא במאבק קיום יקבל סולידריות מגופים אחרים”. פרידמן כי המועצה תצא בהצהרה תומכת בגל"צ:: "הטענות שמופנות כלפינו הופנו כלפי שדרים ברשות השידור על ידי המליאה. יש פה מערכה נגד השידור הציבורי, לפעמים כלפי איש ולפעמים כלפי מוסד".

ליבסקינד הגיב לדבריו של פרידמן ואמר: "הסיפור הוא לא גלי צה"ל כן או לא ולמה. יש פה קמפיין של סתימת פיות גדול של גלי צה"ל, הנאום של מיכה היה חלק ממנו, רזי ברקאי ויצחק טוניק הם חלק ממנו. (...) מיד אחרי הקמפיין של ישראל שלי הגיש טוניק תלונה למשטרה בגין הסתה. כמו אצל באשר אסד, קודם כל הבאתם את השלטונות כדי למנוע ביקורת. אתם טוענים כי כל ביקורת עליכם היא הסתה. אנחנו לא טרוריסטים, אנחנו מביעים ביקורת עליכם. מישהו קצת שכח שתחנת גלי צה"ל היא תחנה שלנו, אתה (פרידמן) שכיר שלנו, זו לא תחנה שלך ושל רזי ברקאי. אני מתערב בעסק שלי, חיילים במדים משרתים אצלך יש לנו מה להגיד ולא תוכלו להשתיק את הסיפור הזה" ליבסקינד התייחס לטענות בדבר הטייתה הפוליטית של התחנה ואמר :” יש לי בעיה עם זה שכולם מצביעים אצלכם אותו הדבר, ושכל שידור שלך נשמע כמו מאמר פובליציסטיקה. אני שואל את עצמי איפה אוחז מיקרופון אחד שמצביע לליכוד, ש"ס, הבית היהודי, ליברמן. כשאתה יוצא נגד הפוליטיזציה בשידור הציבורי אני איתך, אבל אני טוען שאתם הפוליטיזציה".

גם עיתונאי ישראל היום, דרור אידר תקף את התחנה: "אני בעד חופש ביטוי ולראיין את רנטיסי. התוכניות בתחנה הן מגוונות התחנה היא מצויינת אבל לא על זה הדיבור. העיתונות בישראל כבר מזמן איננה אובייקטיבית. לא יתכן שיתייחסו אל גלי צה"ל כאל נחלה פרטית. יש אג'נדה לרזי ברקאי, מיכה פרידמן ויעל דן ורואים את זה. גם לי יש אג'נדה, לכולם יש ולכן צריכים להיות יותר עיתונאים עם דעות אחרות ליד המקרופון". הדיון הפך סוער, עוד יותר. פרידמן פנה לאידר ואמר :”בוא נשים את זה על השולחן. איזה אג'נדה יש לי?” אידר השיב: "האג'נדה היא שמאלית ברורה, ליברלית, אין מקום לאנשים עם דעות שמרניות"

גם נציגי המאבק בגלי צה"ל הציגו את עמדותיהם. עופר שושן, ממובילי המאבק להפרטת גלי צה"ל אמר: ”כמו כל גוף שידור התחנה הזו לא צריכה להיות חלק מהצבא. כמילואימניק, התחנה הזו לא מייצגת אותי כחייל. יש טעם לפגם בלהעלות הורים שכולים ומולם אנשי חמאס, אם היו מעלים הורים שילדיהם נפלו קרבן לפדופיליה ומצד שני פדופיל היתה קמה זעקה".

נשיאת מועצת העיתונות, דליה דורנר אמרה כי המועצה תקיים דיון נוסף בנושא, אליו יוזמנו הגורמים המפקחים על גלי צה"ל, ביניהם אנשי רשות השידור והצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully