וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות רותחת: אחד מחושפיה נמצא מת

לפי שעה "אין דבר חשוד" במותו של כתב "ניוז אוף דה וורלד", שון הור. לאחר ההתפטרויות במשטרה, הולך וגובר הלחץ על ראש הממשלה קמרון, שנאלץ לשוב בהיסטריה מדרום אפריקה ודחה את פגרת הפרלמנט

האדמה רועדת תחת רגליו של ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון. זה הרושם שהולך ונוצר בעקבות ההתפתחויות האחרונות בפרשת האזנות הסתר של עיתוני רשת "ניוז קורפ" בבריטניה, שהמשיכה גם אתמול (שני) למלא את הכותרות הראשיות בממלכה - כשהכותרת המדהימה האחרונה עוסקת במותו בטרם עת של אחד מ"גיבורי" הפרשה: שון הור, בעבר כתב הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" לענייני בידור, שהיה הראשון להודות במשטרה כי עורך העיתון, אנדי קולסון, היה מודע להאזנות שהפעיל העיתון.

עוד על הפרשה שטלטלה את בריטניה:
פרשת ההאזנות בבריטניה: מפקד הסקוטלנד יארד התפטר
פרשת ההאזנות: נעצרה מנהלת עיתוני מרדוק בבריטניה
בריטניה מזועזעת: "צותתו למשפחות הרוגי פיגוע"

על מותו של הור דיווח לראשונה הערב אתר האינטרנט של ה"גרדיאן". לפי הדיווח, גופתו נמצאה בביתו בהרטפורדשייר, ואף שסיבת המוות עדיין לא ברורה, המשטרה אינה חושדת בשלב זה "בשום דבר חשוד". יש לציין כי הור היה מוכר כאלכוהוליסט ומכור לסמים, ומסיבה זו אף פוטר בזמנו מעבודתו בעיתון.

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון עורך סיור עם הבישוף דזמונד טוטו, יוהנסבורג, דרום אפריקה, 18 ביולי 2011. רויטרס
"זה ממש לא אותו הדבר". קמרון ערך היום סיור ביוהנסבורג עם הכומר דזמונד טוטו/רויטרס

בעוד הפרשה הולכת ומסתעפת, ועל רקע התפטרות מפקד ה"סקוטלנד יארד", פול סטיבנסון, מתחילה התקשורת הבריטית לתהות אם המפולת לא תימשך עוד ועוד כלפי מעלה, עד לאיש היושב ברחוב דאונינג 10 בלונדון.

הביקורת המוטחת מכל עבר בראש הממשלה אינה קשורה רק לכשל המשטרתי המוחלט בפרשה, אלא גם בגלל קשריו ההדוקים עם אימפריית "ניוז קורפ", שעיתוניה, ובייחוד "ניוז אוף דה וורלד" (שנסגר בשבוע שעבר בגלל הפרשה), מעולם לא הסתירו את אהדתם אליו. רבקה ברוקס, ה"כוכבת" הגדולה של הפרשה שנעצרה בסוף השבוע, הייתה ידועה כמקורבת אליו, ואילו קולסון, היורש שלה, אף הועסק אצלו כיועץ תקשורת, עד שנאלץ להתפטר בתחילת השנה בגלל הפרשה.

סטיבנסון, המפכ"ל הפורש, אפילו לא יכול היה להתאפק בהודעת ההתפטרות שלו אמש, ושלח רמז עבה לכיוונו של ראש הממשלה. קשריו של קמרון עם קולסון, טען, אינם שונים בעצם מהעסקתו של ניל ואליס, עוד עורך בצהובון שנעצר בפרשה, כיועץ התקשורת של המשטרה - הסיבה רשמית שבגללה התפטר. קמרון נאלץ להתייחס לנושא היום במסיבת עיתונאים שקיים בפרטוריה בירת דרום אפריקה עם הנשיא המקומי, ג'ייקוב זומה. "שני המצבים שונים זה מזה בכל דרך אפשרית", הכריז בפסקנות - אך נראה שגם הוא עצמו מתקשה להאמין בכך.

אחרי המפכ"ל גם הסגן התפטר

על רקע המשבר השלטוני המעמיק, נאלץ קמרון לקצר ביומיים את ביקורו בדרום אפריקה, ובצעד מעט היסטרי אף הודיע על דחיית פגרת הקיץ של הפרלמנט לצורך כינוס ישיבת חירום מיוחדת בעניין הפרשה, מחרתיים. עוד לפני כן, צפוי מחר עוד רגע שיא בפרשה, כשוועדת התרבות, התקשורת והספורט של הפרלמנט תתכנס לדיון בה - ולפניה יעידו רבקה ברוקס, ולצדה שני בעלי הבית של ניוז קורפ - המיליארדר רופרט מרדוק, ובנו ג'יימס (המשמש כיו"ר החברה).

בהתפתחות נוספת בפרשה, התפטר היום גם סגנו של המפכ"ל סטיבנסון, ג'ון ייטס, שהיה ממונה על אגף המלחמה בטרור. ייטס נחשב לאחד האחראים העיקריים למחדלי המשטרה בפרשה, שכן הוא הופקד על חקירת הפרשה בסוף העשור הקודם, והחליט ב-2009 לא לפתוח מחדש את התיק, בטענה ש"אין בכך צורך". ואולם, עם חידוש החקירה בינואר השנה, התברר כי למעשה, באותה עת היו בידי המשטרה עוד 11,000 עמודי ראיות שלא טופלו על ידי הבלשים.

בינתיים בניוז קורפ, אחרי כמה ימים של התנצלויות פומביות בניסיון למזער נזקים, החליטו היום לעלות להתקפה. מאמר המערכת של העיתון המוביל של הקבוצה, ה"וול סטריט ג'ורנל", התייחס היום לפרשה, וגינה את כלי התקשורת האחרים, ה"רוקדים על הדם" של עיתוני ניוז קורפ. "השמחה לאיד כה עבה שאי אפשר לחתוך אתה במסור חשמלי", נכתב במאמר, שהאשים את מבקרי ניוז קורפ ב"מניעים כלכליים ואידאולוגיים".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully