וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק בפרלמנט הבריטי: "זה היום המשפיל בחיי"

בעלי "ניוז קורפ" ובנו התייצבו בדיון ועדת התקשורת, התנצלו שוב על סקנדל ההאזנות והשוחד אך התנערו מכל אחריות. קומיקאי בריטי ניסה "לתקוף" את מרדוק בקצף גילוח - וחטף סטירה מאשתו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שוב מתנצל - אך לא מקבל אחריות. רופרט מרדוק, בעלי תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ", התייחס היום (שני) לראשונה בפומבי לפרשת ההאזנות והשוחד, שהיו נהוגים בעשור הקודם בכמה מעיתוני הרשת שלו בבריטניה, ובייחוד בצהובון "ניוז אוף דה וורלד" שנסגר. בדיון ועדת התקשורת של הפרלמנט הבריטי, אמר מרדוק כי לא היה מודע להאזנות הסתר ולמתן השוחד לקציני משטרה. "הטעו אותנו", אמר, "וזה תפקידה של המשטרה למצוא את האחראים".

"אני רוצה לומר דבר אחד", אמר מרדוק בפתח הדיון. "זהו היום המשפיל בחיי". ולאחר מכן השיב ביובש ובקצרה על שאלות חברי הפרלמנט, שצלבו אותו מכל הכיוונים בנוגע לפרטי הפרטים של הפרשה הסבוכה. כשנשאל מדוע לא חקר יותר לעומק את התנהלות הדברים הבעייתית בעיתוניו, למרות פרטי מידע רבים שהתפרסמו כבר עם חשיפתה הראשונית של הפרשה ב-2006, השיב כי "אין זה מתפקידי להחליף את מערכות האכיפה". בשלב מסוים התרעם על כך ש"אתם מאשימים את העובדים שלי בשקרים".

עוד התפתחויות בפרשת ההאזנות:
האקרים "הרגו" את מרדוק באתר שלו
אחד מחושפי ההאזנות נמצא מת; לחץ גובר על קמרון
מפקד הסקוטלנד יארד התפטר בגלל הפרשה
נעצרה מנהלת עיתוני מרדוק בבריטניה, רבקה ברוקס

רופרט מרדוק ובנו ג'יימס מעידים בפני הפרלמנט הבריטי, 19 ביולי 2011. רויטרס
מרדוק ובנו ג'יימס בדיון. ביניהם - אשתו של מרדוק, וונדי דנג/רויטרס

מרדוק ובנו ג'יימס, המשמש כיו"ר "ניוז אינטרנשיונל", החברה המופקדת על העיתונים הבריטיים של ניוז קורפ, שבו והתנצלו בדיון בפני הציבור ובפני מי שנפגע מהפרשה. מרדוק אמר כי היה "מזועזע ומבויש" במיוחד לשמוע בתחילת החודש על הציתות בשנת 2002 לתא הקולי של מילי דאולר, נערה שנחטפה. "סגרתי את 'ניוז אוף דה וורלד' בגלל הבושה", אמר מרדוק. עם זאת, הוא הוסיף כי ככל הידוע לו, בניגוד לדברים שפורסמו, "אין כל עדות" לכך שעיתוני הרשת האזינו למשפחות של קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב.

לקראת סוף הדיון נרשם רגע דרמטי, כשאדם התפרץ לפתע וניסה לתקוף את מרדוק והשליך לעברו "עוגה" שעשויה מקצף גילוח. אשתו של מרדוק, וונדי דנג, סטרה לתוקף, ומנעה ממנו למרוח את הקצף על איל התקשורת הקשיש, שכמעט מעד מכסאו ונפל ארצה. עם זאת, לא נגרמו לו חבלות משמעותיות.

התוקף הוצא מהאולם והשימוע הופסק, ומרדוק שב לעדותו לאחר זמן קצר. הוא פשט מגופו את הז'קט שעטה קודם לכן, לאחר שהוכתם בקצף הגילוח. מאוחר יותר, זוהה התוקף כקומיקאי בריטי בשם ג'ימי מרבלס. מוקדם יותר, נכתב בטוויטר הרשום על שמו כי הוא עומד לעשות היום "דבר מה גדול יותר משאי פעם עשה".

קמרון: "נטפל בבעיות בתקשורת"

ג'יימס מרדוק הבהיר בדיון כי אין כל ראיות שמישהו מבכירי הרשת ידע על המעשים הפסולים וההפליליים בעיתונים, ובהם גם השניים שהתפטרו בשבוע האחרון - מנכ"ל ניוז אינטרנשיונל" רבקה ברוקס, והמו"ל של ה"וול סטריט ג'ורנל", לס הינטון. "ברוקס הבהיר לנו שלא ידעה דבר", אמר, והוסיף כי כל מי שנפגע בפרשה יפוצה על ידי הרשת.

מחוץ לבניין הפרלמנט, הפגינו עשרות בני אדם לקראת הדיון ובמהלכו, במחאה על הפרשה. בין היתר, קראו המפגינים גם לראש הממשלה דייוויד קמרון להתפטר מתפקידו בגלל קשריו לגורמים המעורבים בפרשה. "הוא חייב ללכת", נכתב עם שלטים שהונפו, עם דיוקנו של ראש הממשלה.

קמרון עצמו, שצפוי לשוב הלילה מביקור בן יומיים באפריקה, התייחס היום שוב לפרשה במהלך ביקור בלאגוס בירת ניגריה, ואמר כי ההתנהלות הקלוקלת של התקשורת תטופל, כמו גם החשדות לשחיתות במשטרה. "אלו בעיות רצינית", אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת על הנשיא המקומי, גודלאק ג'ונתן, "אבל אנחנו נטפל בהן. בד בבד, לא נשכח להמשיך לפעול למען גידול הכלכלה, צמצום האבטלה והתקדמות בפיתוח מדיניות בנושא הגירה ורווחה, ולעשות את כל מה שהציבור מצפה שנעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully