וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק קדמן נגד ערוץ 24

אמילי גרינצווייג

10.8.2011 / 16:25

לדברי מנכ"ל המועצה לשלום הילד, התנאים שמצב הערוץ להשתתפות ילדים בתכנית "גל ומרגול" הינם "בלתי מוסריים ואנטי חינוכיים". ערוץ 24: "אנו פועלים לפי הוראות הרשות השניה"

מועצת הכבלים והלוויין דורשת מערוץ 24 וקשת הבהרות בעקבות חשש לסעיפים בלתי מוסריים ואנטי חינוכיים שמופיעיפ לכאורה, במסמך "תנאים למציע מועמדות לתוכנית" עליו נדרשים לחתום ילדים המעוניינים להשתתף בפינה "ילד הפלא" בתכנית "גל ומרגול" בערוץ 24.

המועצה לשלום הילד פרסמה בשבוע שעבר קריאה לילדים ולהורים שלא לחתום על המסמך ששידורי קשת הציגו כתנאי קבלה לילדים הרוצים להופיע מדובר במסמך עליו נדרשים לחתום, באופן אינטרנטי, ילדים בני 8-16 המעוניינים להשתתף בפינה חדשה. במסמך נדרשים החתומים, שהנם ילדים, למסור פרטים אישיים ובכלל זה פרטים על מצבם הבריאותי, פרטים על חייהם וסרטונים.

על פי החוזה, את כל המידע יוכל הערוץ להעביר גם לגורמים אחרים (כגון חברת הפקה) ולילדים אין ולא תהיה שום אפשרות להתנגד או לתבוע על נזקים שייגרמו להם. לילדים אף לא תהיה זכות לעיין במידע האישי, שהם מסרו בעצמם. כן, על פי המסמך, זכויות היוצרים של הסרטונים והצילומים של המועמדים יועברו לקשת שתהיה רשאית לעשות בהם "כל פעולה ללא הגבלת מקום וללא הגבלת תקופה".

לדברי מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, "מדובר בחוזה חד צדדי לחלוטין שיש חשש כבד שהפיתוי להופיע בטלוויזיה, יסמא את עיניהם מלראות את סכנותיו. נוסח החוזה ורוחו עומדים בסתירה מוחלטת לניסיון של גורמים רבים לחנך את הילדים שלא למסור פרטים לזרים ודאי שלא פרטים אישיים או דברים שקשורים לצנעת חייהם" עוד אמר קדמן: "מדובר במסמך דרקוני לחלוטין, בלתי מוסרי ואנטי חינוכי, שיש בו כדי לפגוע קשות בילדים, בפרטיותם, בכבודם וברווחתם".

ניצן חן: "על פניו מדובר במקרה חמור"

בעקבות פניית המועצה דורשת מועצת הכבלים והלוויין הבהרות לסוגיה זו. בנוסף לקריאה לילדים ולהורים, פנתה המועצה לשלום הילד בנושא לעו"ד תמר פינקוס, הממונה על הגנת הצרכן והסחר במשרד התמ"ת.

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין מסר בתגובה: "על פניו מדובר במקרה חמור של ניסיון בלתי ראוי להציב חתימה על מסמך אשר כולל סעיפים בלתי מוסריים ואנטי חינוכיים לכאורה, כתנאי קבלה לילדים בגילאי 8-16 , אשר בסך הכל ביקשו להופיע בתכנית 'גל ומרגול' במסגרת של פינה לגילוי כישרונות. בימי החופש הגדול בהם הורים רבים פועלים לחנך את ילדיהם שלא למסור לזרים פרטים אישיים, אין מקום לדרישות אלה כתנאי קבלה להופעה בתוכנית. המועצה פנתה לערוץ 24 לבקש הבהרות בסוגיה, ולא תהסס להשתמש בסמכותה בהתאם להוראות הדין".

מערוץ 24 נמסר: "עד כה לא נתקבלה פנייה מהמועצה לשלום הילד או ממועצת הכבלים. לכשתתקבל נתייחס אליה בהתאם. יודגש כי כל השתתפות של ילדים בתכנית טלוויזיה כפופה לאישור משרד התמ"ת וכי ערוץ 24 פועל וולונטרית על פי הוראות אמנת הרשות השנייה בכל הנוגע להשתתפות ילדים בתכניות טלוויזיה ומחויב לשמור שמירה קפדנית וטוטאלית על כבוד הילדים ורווחתם. לגבי הטופס, הטופס הוא טופס סטנדרטי שבו מועמדים לתכניות מאשרים עקרונית כי הם מסכימים להשיב בעתיד לשאלון פרטני. אלא שערוץ 24 מעולם לא ביקש מילוי שאלון, לא דרש מן המשתתפים ולא קיבל שום מידע אינטימי, רגיש או בריאותי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully