וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום בקול ישראל: וועדת החינוך דחתה את ההצבעה

אמילי גרינצווייג

15.8.2011 / 15:06

הוועדה ביקשה מרשות השידור להציג תכנית חלופית שתאפשר יותר מתמודדים במכרז: "הכללים אינם נותנים מענה לסוגיית ניגוד העניינים העלולה להיווצר"

וועדת החינוך של הכנסת הביעה התנגדות לכוונת רשות השידור, להקל בתנאי מכרז מכירת הפרסום ברדיו ולאפשר התמודדות של מפרסמים ופרסומאים נוספים זאת בניגוד לזכיין הבודד איתו עבדה הרשות ב-18 השנים האחרונות – שפ"מ, שידור פרסומות מאוחד. ההצבעה בנושא נדחתה לדיון הבא של הוועדה. יו"ר הוועדה ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) הורה לרשות השידור להציג תכנית חלופית שתאפשר ליותר מתמודדים לגשת למכרז. ח"כ מילר אמר כי הכללים כפי שהובאו לשולחנה של הוועדה אינם נותנים מענה לסוגיית ניגוד העניינים העלולה להיווצר מפתיחת המכרז לפרסומאים ולמפרסמים.

אמיר גילת, יו"ר רשות השידור, אמר כי הכללים שנוסחו ב-1993 לא השתנו למרות השינוי בתנאי השוק ולכן יש צורך לנסחם מחדש. גילת הוסיף: "הזכיין הנוכחי עובד עם רשות השידור כבר 18 שנים ולכן חשוב לפתוח את השוק לתחרות". גילת אמר עוד כי בשנת 2010 חלה ירידה בהיקף הפרסומות והדבר מחייב רביזיה מחשבתית. עו"ד תומר קרני, היועץ המשפטי של רשות השידור הוסיף כי הכללים הקיימים מטילים מגבלה רחבה על האפשרות להתמודד במכרז משום שהם מונעים מגופים רבים, אשר עיסוקם וניסיונם בתחום הפרסום, או שהם מפרסמים בעצמם את ההשתתפות במכרז. גם סמנכ"ל הכספים של הרשות, ערן הורן התייחס לחשיבות פתיחת המכרז ואמר: "בשנת 2010 הכנסות הרשות מפרסום ברדיו עמדו על 115 מיליון שקלים כאשר בתנאי המכרז נקבע כי עמלת הזכיין יכולה להגיע עד 60% מההכנסות מעל מדרגה של 60 מיליון שקלים. במכרז האחרון היה מציע אחד ולו היו יותר, ניתן היה להפחית את גובה העמלה".

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הגיב לדברי נציגי הרשות ואמר: "האם נראה לכם הגיוני שבנק לאומי למשל, ירדוף אחרי המתחרה שלו, בנק דיסקונט, וישכנע אותו להגדיל את תקציב הפרסום שלו כי 'הפרסום ברדיו עובד'? או שבנק מסוים יגלה למתחרה את אסטרטגיית הפרסום שלו?". גם ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) הביע הסתייגותו מהכללים ואמר: "התקנות הלו בעייתיות משום שמאפשרות התערבות של אינטרסים זרים. במקום להקל בתנאים יש להקשיחם וגם לקבוע שאדם בעל זיקה פוליטית לא יוכל להגיש מועמדותו".

פרחי: עלולה להיות פגיעה בהכנסות הרשות"

אברהם פרחי, בעלי שפ"מ שלה הזיכיון הבלעדי על הפרסום ברשתות הרדיו של רשות השידור ב-18 השנים האחרונות הסביר כי במכרז האחרון היה המתמודד היחיד בגלל מגבלות המכרז הדורשות ערבות בנקאית. פרחי הוסיף כי אם פרסומאים ומפרסמים יכנסו לתחום תפגענה הכנסות רשות השידור מפרסומות. "המכירות שלנו בעלייה, למרות מה שקורה בשוק", אמר.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד דנה נויפלד אמרה הוחלט שהכללים הללו ינוסחו כהוראת שעה כדי שנוכל לבחון האם פעלנו נכון. המטרה – למקסם את ההכנסות של רשות השידור לטובת כולנו. מעבר לכך, רשות השידור היא גוף ציבורי וצריכה לנהוג במכרזיה בשוויון כלפי כולם".
גילת הגיב לדברי המשתתפים: "תפיסת העולם שלי גורסת שאנחנו צריכים לעסוק אך ורק בשידור ולא בנדל"ן, פרסום או בלוביסטים, אם כי בעקבות הדיון היום אולי כדאי שנשקול מחדש את עניין הלוביסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully