וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור מנעה מנויבך ושחר להתראיין לגלובס

אמילי גרינצווייג

18.8.2011 / 21:05

מהעיתון הכלכלי ביקשו לראיין את השניים לכתבה העוסקת בעיתונאים המסקרים את המחאה החברתית. רשות השידור: "גלובס מסקר את הנעשה ברשות באופן חד צדדי"

הנהלת רשות השידור מנעה היום מפרשן ערוץ 1 עודד שחר וממגישת קול ישראל קרן נויבך להתראיין לעיתון גלובס על סיקור המחאה החברתית. לי-אור אברבך, עורך מוסף "פירמה" של גלובס וכתב המדיה של העיתון, ביקש לראיין מספר עיתונאים לכתבה שעסקה בסיקור המחאה החברתית.

במסגרת זו ביקש אברבך לראיין את קרן מרציאנו, מגישת "תכנית חיסכון" בערוץ 2, ואת שרון גל, מגיש "לילה כלכלי" של ערוץ 10 כמו גם את מגיש "פוליטיקה" וראש הדסק הכלכלי של ערוץ 1, עודד שחר ומגישת התכנית "סדר יום" ברשת ב' קרן נויבך. ראיון מסוג זה דרש את אישור מנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה, יורם כהן, כמו גם של מנהל קול ישראל, מיקי מירו.

בעוד אורי לוי, המשמש בימים אלו כממלא מקומו של כהן, אישר לשחר להתראיין, תגובת מנהל קול ישראל לא התקבלה. לאחר מכן בישרה דוברות רשות השידור לגלובס כי היא לא מאשרת לשניים להתראיין "עד שיתבהרו הדברים".
בשנת 2003 קבע בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים כי עיתונאים ברשות השידור רשאים להתראיין לכלי תקשורת שונים מבלי לקבל את אישור מנכ"ל או דובר הרשות. זאת בעקבות עתירה שהגישו בזמנו כרמלה מנשה ושלי יחימוביץ' בנושא.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "היות שמדובר בעיתון הנוקט בסיקור חד צדדי ומגמתי של הנעשה ברשות השידור, לא ראינו טעם לשתף עמו פעולה". מגלובס נמסר: "העיתון מסקר את ענייני רשות השידור בצורה עניינית ומקצועית. אם רשות השידור מונעת מעובדיה להתראיין לגלובס, כנראה שהיא פועלת בסטנדרטים אחרים".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בתחילת השבוע הוחלפו מכתבים זועמים בין מנהל קול ישראל, מיקי מירו ובין מנהל רשת ב', מוטי אמיר, בעקבות שידור מיוחד שקיימה הרשת ממוקדי ההפגנות ברחבי הארץ. מירו זעם בעקבות החלטתו של אמיר לקיים שידור מיוחד ונרחב מההפגנות שהתקיימו במוצאי שבת האחרונה ברחבי הארץ. זאת לאחר שבשבוע הקודם לא נשלחה ניידת לסקר את הפגנת ההמונים שהתקיימה בתל אביב ורצף השידורים לא הופסק לטובת משדר מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully