וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים מונעים משתי סיבות: כסף או פחד"

וואלה! ברנז'ה

21.8.2011 / 11:12

המועצה לשידורי כבלים ולווין הטילה על HOT קנס של כ-101 אלף שקל בגלל פרסום סמוי לרשת מוזס ולדלק-מנטה במספר פרקים של "הבורר 3"

המועצה לשידורי כבלים ולווין הטילה על HOT קנס בסך של 100,800 שקל, לאחר שאגף הפיקוח והבקרה של המועצה איתר כי בכמה מפרקי העונה השלישית של הסדרה "הבורר" המשודרת על ידי החברה, שולבו אזכורים מסחריים וויזואליים לרשת דלק-מנטה, שכללו את הצגת לוגו הרשת והצגת חנויות הרשת תוך השפעה על התסריט ומהלך העלילה באופן המהווה קידום ממשי ופרסומת האסורות על פי דין. בנוסף, בכמה מפרקי הסדרה התגלו אזכורים מסחריים ושילוב של מוצרים העולים כדי פרסומת וקידום עניינים אסור לרשת המסעדות מוזס.

המועצה דחתה את טענות HOT כי מדובר היה באזכורי אגב, שהיו חלק אינטגרלי ובלתי נמנע מסדרה המצולמת בסביבה אמיתית, וזאת לאחר שהתגלו סצנות רבות אשר צולמו תוך יצירת חשיפה פרסומית החורגת הרבה מעבר לצילום סצינות מקריות בסביבת תחנת הדלק דלק-מנטה ומסעדת מוזס. לדוגמה סצנה בה מוכרת מביאה מארז עם לוגו של מנטה (פרק 1), הסצנה בה מונחים על לוח המחוונים של הרכב מגבונים עם לוגו של מנטה (פרק 2), סצינה בה רון הפרסי נכנס לדירה לבוש בכובע וחולצה של רשת מוזס ומחזיק בשקית של הרשת (פרק 5), וכן סצנות נוספות בהן התבצעה התייחסות מפורשת של השחקנים לשמות המותגים. מהמועצה נמסר כי ל-HOT כבר נקבעו בעבר פרסומת וקידום עניינים בסדרות ואף בעונות קודמות של "הבורר" ולכן הוחלט להטיל על החברה את הקנס בסך של 100,800 שקל.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין ניצן חן מסר:"למרות היותה של 'הבורר' סדרה מצוינת ופופולארית, שכבר הפכה לקאלט בקרב כל חובבי הז'אנר, לא נוכל לתת יד להפרה בוטה של הכללים האוסרים על תוכן שיווקי, תוך ניסיון להתכסות באצטלה של הכרח במקום בו נעשתה חשיפה פרסומית חוזרת ונשנית".

מ-HOT סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully