וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש עיתונאים ששכחו את תפקידם"

אמילי גרינצווייג

7.9.2011 / 11:38

רגע לפני שהמאהל בשדרות רוטשילד בתל אביב פונה, התכנסו בו מספר עיתונאים לדיון על אופן הסיקור של המחאה החברתית. צפו בהם מתקוטטים

טל אנגלנדר

.

מספר עיתונאים ויוצרים השתתפו אמש (שלישי) במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בדיון שעסק בסיקור התקשורת את המחאה החברתית.

שי גולדן, סגן עורך מעריב, שפרסם אתמול טור ביקורתי על אופן סיקור המחאה אמר בדיון: "נוצר שיח מאוד מסויים ויש בחירה אחת של אסכולות ואו שאתה איתה, ללא סימן שאלה, או שאתה נגדנו. או שאתה בוגד או שאתה מהפכן". גולדן התייחס למה שהוא מכנה "סתימת הפיות" של מבקרי המחאה ואמר :"יש קוד ברור וכל מי שמשמיע טקסט שסוטה ממנו חוטף. (...)יש עיתונאים, כולל אלו שבחדר הזה, ששכחו את תפקידם כעיתונאים, התייצבו לימין המחאה והפסיקו להטיל ביקורת ולהשמיע קול אחר – הם הפסיקו להיות עיתונאים והפכו לדוברים".

עיתונאי ידיעות אחרונות יהודה נוריאל הגיב לטענותיו של גולדן:"אנחנו מדברים על סגן עורך בעיתון של נוחי דנקנר, שהעורך החדש שמונה לו היה הדובר של ביבי ושקלמן ליבסקינד, הכתב הבכיר שלו, תומך במתנחלים. השילוש הזה של דנקנר, ביבי ומתנחלים אומר שדעתו לא נשמעת. הרי מדי יום מתפרסמת דעתם. למעריב יש 14%מהקוראים, יחד עם 35% של ישראל היום מדובר ב-50% מהקוראים, וזה בלי לדבר על קול ישראל שהיא בכיס של ביבי וגלי צה"ל שהיא קול הממסד וערוץ 10 שהופך לבדיחה. מה אתם רוצים מהתקשורת?". נוריאל אמר עוד כי הוא הוא שמח כאשר טוריו, המביעים תמיכה במחאה, משפיעים: "זו עיתונות – כשהדברים שלך משפיעים ישירות".

עיתונאי גלובס דרור פויר התייחס לטענות שהופנו כלפיו לאחר שהודה כי הוא מעורב בכתיבת נאומיה של דפני ליף, מיוזמות המחאה: "אני לא כותב את הנאומים של דפני ליף אלא רק מסייע, כמו שסייעתי בעוד נאומים ואני גאה בכך. אני עיתונאי, עיתונאי חברתי. כתבתי על המחאה הזו בערך שנה לפני שהתחילה. חיכיתי לה.. אם הייתי חשמלאי הייתי עובר נורה נורה ומתקן .. כל מה שאני יכול לעשות כדי לעזור אני אעשה".

עוד השתתפו בדיון שהנחתה שהרה בלאו: העיתונאים בן דרור ימיני, גדי שימשון, בירנית גורן והבמאי דורון צברי.

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully