וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת דני זקן למנוע את הדחתו מתפקיד רכז החדשות

אמילי גרינצווייג

5.10.2011 / 17:18

השופטת בדיון קבעה כי הדחתו של זקן מתפקידו ברשת ב' תיכנס לתוקף רק כאשר רשות השידור תפעל על-פי ההליכים הידועים

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחתה את בקשתו של יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, לצו מניעה זמני נגד רשות השידור שימנע את ביטול מינויו לרכז חדשות. עם זאת בהחלטת השופטת נכתב כי אם יש כוונה של הרשות לבטל את מכתב מינויו של זקן לרכז, יש לנקוט בהליכים ידועים, בכללם זימון העובד לשימוע. עוד קבעה השופטת שאין צורך בצו מניעה דחוף מכיוון שצו זה נועד למנוע שינוי מצב קיים ואילו זקן לא מילא תפקיד של רכז.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה זקן עתר לבין הדין בטענה שביטול המינוי הוא התנכלות לנציג עובדים וזאת בעקבות פעילותו ובשל מאבקה של אגודת העיתונאים נגד מינויו של מיקי מירו למנהל קול ישראל. עוד טען זקן כי נודע לו על ההחלטה ממנהל חדר החדשות שאמר לו כי ישנה הוראה אישית של מנהל קול ישראל, מיקי מירו להפסיק את עבודתו כרכז חדשות.

גורם ברשות השידור: "תביעה קנטרנית"

מרשות השידור נמסר בתגובה:" בית הדין דחה את בקשת אגודת העיתונאים ודני זקן למתן צו זמני. מר דני זקן לא ישובץ כרכז חדשות כפי שלא שובץ עד כה, לפחות עד להכרעה בתביעה העיקרית.דני זקן ימשיך לשמש עורך כפי שהיה עד כה ועל כך אין וגם לא היתה מחלוקת". יחד עם זאת גורמים ברשות אמרו "מדובר בתביעה קנטרנית ובלתי מוצדקת ואנו מברכים על החלטת בית הדין".

דני זקן מסר בתגובה:" מצער שנדרשת עזרת בית הדין לקבוע להגן על יו"ר אגודת העיתונאים מפני התעמרות הנהלת רשות השידור. בית הדין קבע חד משמעית כי המינוי כרכז שריר וקיים ואם בכוונת הרשות שלא לקיים הנחייה זו היא תואשם בבזיון בית המשפט". גורמים באגדות העיתונאים הוסיפו :" בית הדין קבע באופן חד משמעי כי התנכלות לנציגות עובדים מעציבה, לא תקינה ונדחתה על ידי בית הדין".

לא תוארך כנותם של מנהלי התחנות בקול ישראל

בתוך כך, הנהלת רשות השידור החליטה שלא לממש את האפשרות להאריך את כהונתם של חמשת מנהלי הרשתות בקול ישראל ללא מכרז. החמישה: מנהלת רשת א', צגה מלקו, מנהל רשת ב', מוטי אמיר, מנהל רשת ג', נועם גילאור, מנהל 88, יובל גנור ומנהל רדיו רק"ע, שמואל בן צבי, מונו באוקטובר 2008 לכהונה של שלוש שנים כאשר בחוזיהם ניתנה אפשרות להאריך את המינוי בשלוש שנים נוספות ללא מכרז. ברשות הוחלט לאחרונה שלא לממש אופציה זו, זאת כחלק ממגמה של הוצאת תפקידי הניהול ברשות למכרזים חדשים.

מרשות השידור נמסר :"הנושא נמצא בבחינה, עדיין לא נפלה החלטה סופית.ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully