וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסתכלים עלינו כאחת משלוש המדינות החשובות ביותר לפורמטים"

אמילי גרינצווייג

5.10.2011 / 18:36

עם "חטופים" שבדרך לרוסיה ו"בקרוב אהבה" שתופק באוקראינה, מנהל התכניות של קשת רן תלם יכול להתחיל לסכם פסטיבל מיפ מוצלח

שלושה ימים לאחר ההשקה המוצלחת של "Homeland"הגרסה האמריקאית ל"חטופים" ברשת Showtime, גם הרוסים מתעניינים בפורמט. גוף תקשורת רוסי חתם על הסכם אופציה לרכישת הפורמט לדרמה של קשת וגידי רף. גם פורמט "בקרוב אהבה" של הזכיינית, נרכש להפקה על ידי ערוץ אוקראיני והפקתו צפויה להתחיל בקרוב. מדובר במדינה השנייה שרוכשת את זכויות ההפקה של פורמט התכנית, הראשונה הייתה דנמרק בה תעלה הגרסה המקומית בעוד כשבועיים.

זכיינית ערוץ 2 קשת מציגה השנה לראשונה דוכן עצמאי בפסטיבל מיפקום לטלוויזיה ולמדיה שנפתח ביום שני. בדוכן הזכיינית בפסטיבל, נמצאים שלושה נציגים: סמנכ"ל התוכניות, רן תלם, מנהלת קשת פורמטס, קרן שחר ומנהל הפיתוח של הזכיינית עמי גלאם.

"זו פעם ראשונה שיש לנו סטנד משלנו וזה תענוג גדול", אמר רן תלם בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, "יש התעניינות בהרבה מהפורמטים. 'חטופים', כמו 'רמזור', שעושות את דרכן לרוסיה בעונה הבאה" אומר תלם, שלא הסכים לגלות את זהות הגוף הרוכש. "יש גם התעניינות רבה ב'שלוש' ו'הארון'. אבל יש משהו בפורמטים טלוויזיוניים שלוקח להם לפעמים זמן עד שהם תופסים. 'נראה אותך' לדוגמא שהתחילה את מיפ עם 11 רכישות ממדינות שונות כבר בדרך ל-14. ויש עוד פגישות רבות שהן בדרך לסגירה, אבל אנחנו לא נוהגים לדבר על דברים לפני שהם סגורים".

אנחנו על המפה

קשת מציעה השנה פורמטים של התכניות המוכרות ביניהן "רמזור", "חטופים", "פלפלים צהובים", "סברי מרנן" ו"שלוש". בנוסף לכך מציגה הזכיינית גם פורמטים של תכניות שטרם שודרו, ביניהן התכנית "הארון" על נשים המחליפות בין המלתחות שלהן, שעתידה לעלות לשידור בשבועות הקרובים. עוד מציגה הזכיינית בפסטיבל את המיזם המשותף של מאקו ו-THE BOX במטרה לפתח ולשווק מוצרי קרוס מדיה, חיבורי תוכן בין מסכים ופעילויות רב-מסכיות עבור גופי טלוויזיה, הפקה ופרסום ברחבי העולם. המיזם יציע לגופי שידור סדרת מוצרים, שניתן להתאים לכל סוגי תוכן טלוויזיוני, החל משעשועונים, דרך תכניות ריאליטי וכשרונות ועד דרמות.

המצב הכלכלי הקשה מורגש גם במיפ?

"זה ישפיע על כולם וזה ישפיע גם עלינו, אבל כולנו מחזיקים אצבעות שזה ייגמר. זה חלק ממשבר עולמי, אנשים מהונגריה, פינלנד ושוויץ מדברים על מצב כלכלי קשה. אבל יש לנו רעיונות טובים ואנחנו מחכים שהשוק יתעורר מחדש".

לדברי תלם שוק הטלוויזיה הישראלי הפך לאחד המובילים בעולם: "עלעלתי היום בעיתון ועשו שם מפת פורמטים עולמיים. שמו את האנשים שיוצרים את הפורמטים העולמיים כמו אנדמול והיוצר של 'מאסטר ש'ף ושתי מדינות בלבד: הולנד וישראל. זה מדהים המקום הזה של ישראל. אנשים מסתכלים עלינו כאחת משלוש המדינות החשובות ביותר בעולם לפורמטים חדשים, אחרי ארצות הברית. זה נשמע כמו קשקוש אבל זו עובדה אמיתית, כמות התכניות הישראליות המוכרות היא מדהימה".

מה אתם מחפשים לקנות?

"אנחנו מחפשים מוצר מיוחד, תכנית טלוויזיה טובה. זה לא פשוט אבל יש דברים שתופסים את העין, לאו דווקא הדברים הנוצצים והברורים אבל דברים שנראים ייחודיים ויוצרים עניין".

ממה שאתה רואה בפסטיבל, איזה ז'אנרים יובילו את השוק בעתיד?

"היום מחפשים תוכניות פחות נוצצות ויותר אמיתיות ומחוספסות. אין ז'אנרים חדשים. יש איזו תחושה שהריאליטי הופך לאמיתי וטהור יותר, משהו קרוב יותר לדוקו, כמו 'מחוברים', 'בקרוב אהבה' ואפילו העונה החדשה של 'מאסטר שף'".

פסטיבל מיפקום, יריד עולמי גדול המהווה נקודת מפגש למכירה ורכישה של פורמטים טלוויזיוניים מרחבי העולם. כולל נציגות ישראלית של למעלה מ-20 חברות. הנציגות הישראלית מרוכזת ברובה תחת דוכן של מכון היצוא וכן בדוכנים נפרדים. בין הנציגויות המשתתפות ניתן למצוא את ארמוזה פורמטס, היפר ויז'ן, האולפנים המאוחדים, ערוץ הופ, קרייז פרודקשיינס", ריאליטי טי וי וטלית הפקות, כמו גם אולפני הרצליה, דורי מדיה וענני תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully