וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט לתקשורת: עיזבו את מצפה הילה

אמילי גרינצווייג

31.10.2011 / 11:35

במכתב לעורכים הראשיים הודו נעם ואביבה שליט למערכות על הסיקור בתקופת השבי של גלעד וכתבו: "אל תהפכו אותו לשבוי בביתו שלו"

משפחת שליט פנתה לכלי תקשורת בבקשה שיוציאו את צוותי הצילום והעיתונאים מהישוב מצפה הילה. עוד ביקשה המשפחה מהמערכות להפסיק ולצלם את גלעד. אביבה ונעם שליט פנו במכתב לעורכים הראשיים בו כתבו: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לאפשר לו לחזור לחיים נורמליים ושפויים בביתו, להחלים מפצעיו ולהשתקם בסביבתו הטבעית במצפה הילה ולא להפוך לשבוי בביתו שלו".

השניים גם הודו לכלי התקשורת:"במשך כל אותה תקופה ראינו את התקשורת ככלי חשוב ומכריע במאבקינו והקפדנו לשמר יחסים הוגנים ותקינים עם כל גורמי התקשורת. כמו כן עשינו מאמצים לא לקפח אף אחד מאמצעי התקשורת הרבים. ברור לנו גם היום כמו בעבר שחלקה של התקשורת הישראלית בהחזרתו של גלעד בנינו לביתו הוא רב. ללא סיקור ומאמץ יום יומי מצד הכתבים, העורכים, התחקירנים, אנשי ההפקה ומנהלי המערכות ספק אם גלעד היה שב לביתו. אנו מאמינים שעם חלוף הזמן גם גלעד יודה לכל העושים במלאכה ובכלל זה גם לגופי התקשורת על תרומתם הרבה להשבתו".

בקשה זו של המשפחה מצטרפת לאמנה המגבילה את סיקורו של שליט שהפיץ דובר צה"ל ועליה חתמו מרבית גופי התקשורת. האמנה המקורית הוגבלה לעשרה ימים ולאחר מכן ביקש דובר צה"ל להאריכה בשבוע ומרבית כלי התקשורת הביעו נכונות לחתימה על ההארכה. שני הגופים המרכזיים שאינם חתומים על האמנה הנם רשות השידור, שלטענתה מחוייבת לשמירה על הזכות לפרטיות מתוך התחייבותה לקוד נקדי, התקנון האתי של הרשות וכן קבוצת הארץ. הארץ פירסם בשבוע שעבר, בעמוד הראשון, את תמונתו של גלעד עם אביו בחוף הים. הפרסום גרר תגובות זועמות הן מכלי התקשורת המתחרים והן מצד המשפחה שסירבה לפרסום התמונה.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully