וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום לא פחות טוב מידיעות אחרונות"

5.12.2011 / 18:12

כך אמר עיתונאי הארץ גדעון לוי בפאנל שעסק באובייקטיביות בעיתונות בכנס אילת. ד"ר דרור אידר מישראל היום: "ידיעות אחרונות תמך באולמרט, לנו יש את הכבוד לתמוך בראש הממשלה הנוכחי"

67% מהציבור מצפה שהעיתונאי יתעלם מדעותיו הפרטיות, 85% מהציבור סבור שעיתונאים מציגים את דעותיהם ו-72% מהציבור חושבים שכלי התקשורת מוטים לצד השמאלי של המפה הפוליטית. כך עולה מסקר שהציג גדי סוקניק בפתיחת הפאנל "האם מתה האובייקטיביות?" בכנס אילת לתקשורת בהשתתפות חיים יבין, גדעון לוי מעיתון הארץ, יו"ר מועצת הרשות השנייה ד"ר אילן אבישר, ד"ר דרור אידר מישראל היום, חיליק שריר מחדשות ערוץ 2, העיתונאית במבי שלג, מו"ל קבוצת משפחה אלי פלאי וד"ר צבי רייך מאוניברסיטת בן גוריון.

חברי הפאנל היו מאוחדים בנוגע לכך שאין תקשורת אובייקטיבית. "תקשורת היא שמאלנית בהגדרה בעצם יציאתה נגד הממסד", אמר יבין. "עיתונות לא יכולה להיות אובייקטיבית ולכן היא מואשמת בשמאלניות. בישראל צריך לקחת בתור נתון שאין עיתונות אובייקטיבית ולכל כלי תקשורת יש נקודת השקפה, ואז במצב זה לשאול איך לעשות עיתונות הוגנת וישרה. יש דרישה להפרדה בין דעה לידיעה. אני צועק חמאס על הערבוב בין דעה לידיעה ".

העיתונאית במבי שלג התנגדה לחלוקה על פי ימין ושמאל פוליטיים: "הדיון מעורר בי עצב כי הוא רדוד. הדיון בין ימין לשמאל מיצה עצמו בישראל. יש ניתוק בין המערכת הפוליטית לציבור ובין התקשורת לציבור. התקשורת מלאה סטריאוטיפים ונותנת במה לקיצוניים".

גדעון לוי: "העיתונות הישראלית עומדת באמות מידה בינלאומיות מרשימות, אבל היא מעולם, מאז לידתה, לא הייתה אובייקטיבית. בשנים הראשונות היא הייתה מגויסת, בהדרגה השתחררנו, והיום התחליף הוא העיתונות המגייסת, שמבחנה באירועים מיוחדים. למשל בפרוץ מלחמה, אז יש התגייסות טוטאלית, וגם בימי שקט. הטווח ברור – לדעות חתרניות אין מקום".

דרור אידר: "האובייקטיביות העיתונאית לא מתה, היא כלל לא נולדה. השקפת העולם של ישראל היום, לטעמי, צריכה להיות ניאו-שמרנית. ידיעות אחרונות תמך באולמרט, לנו יש את הכבוד לתמוך בראש הממשלה הנוכחי. העיתון שלנו הרבה יותר מגוון בדעות שהוא מציג. ישראל היום תרם לדמוקרטיזציה של שוק הדעות, כי הוריד את שלטון ידיעות מ-60% ל-30%".

גדעון לוי סיכם: "אני מציע לא להתגולל על ישראל היום, בעיני הוא לא פחות טוב מידיעות האחרונות. אני מנוי בחודשים האחרונים ומשלם 52 שקל כדי לקרוא את ישראל היום. אני מעדיף עיתון שבו אני יודע מי נגד מי מאשר עיתון עם מניעים נסתרים".

"חדשות 2 ממש לא אובייקטיביות"

"לא צריך להיות יו"ר הרשות השנייה כדי לדעת שהתקשורת מוטה לצד שמאל של המפה הפוליטית", אמר ד"ר אילן אבישר, "כולם מכירים בזה, הציבור מכיר בזה, ועדיין צורך את כלי התקשורת. הציבור יודע לברור את הנתונים ולזהות את ההטיה".

חיליק שריר מחדשות ערוץ 2 התייחס לנתונים שהוצגו בתחילת הדיון ואמר: "המבחן היומיומי שלנו צריך להיות פר סוגיה, ולהציג באותן סוגיות מגוון דעות. הדיון על שמאל ימין מוצה. גם בעניין גלעד שליט הביעו דעות לכאן ולכאן". עיתונאי ישראל היום, ד"ר דרור אידר, חלק עליו נחרצות: "חדשות 2 ממש ממש לא אובייקטיביות, ישראל היום גם לא אובייקטיבי אבל הוא כלי פרטי ולא כלי תקשורת ציבורי כמו ערוץ 2. לואי ה-14 אמר 'אני המדינה' והשמאל הישראלי אומר 'אנחנו הדמוקרטיה". גדעון לוי השיב לאידר: "הימין זועק את זעקת הקוזאק הנגזל שעה שהם בשלטון 30 שנה". אידר ענה, "בערוץ 2 לא נותנים לי ולאנשים עם הדעות שלי במה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully