וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל: ?לא כל תוכנית ריאליטי היא שמירה על הדמוקרטיה הישראלית"

טל שלו

13.12.2011 / 20:26

ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, מכחיש כל קשר בין לשכת ראש הממשלה למהלכים לסגירת ערוץ 10. שלום קיטל: "בימים אלה אני עיתונאי מאוד מודאג"

?לא כל תוכנית ריאליטי היא שמירה על הדמוקרטיה הישראלית?, כך אמר היום ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, בהתייחס לביקורת המופנית על סגירת ערוץ 10. ?יש מרחק רב מהקונספירציה הכוללת. לא כל דיון מגיע ללשכת ראש הממשלה, גם אם הדימוי הוא של משיכת חוטים. יתרה מכך, עדיף ללשכת ראש הממשלה לא להתעסק עם שום דבר, גם אם מאוד כועסים על עיתונאי כזה או אחר?.

בדיון שנערך במכון ז'בוטינסקי, בנושא יחסי ממשל תקשורת ןחקיקת הכנסת, אמר הנדל כי ?אנחנו מדינה של יהודים, יש לנו נטייה להכליל ולכווץ ולעשות מיש מש מהרבה דברים: ערוץ 10, חוק לשון הרע ולהגיד אוי ויי, קץ הדמוקרטיה?. לדברי הנדל, החיבור בין חוק לשון הרע, לבין חוק העמותות וחוקי מינוי השופטים הוא ?חיבור מלאכותי, לא נכון ובעיניי גם תמוה, שמביא לשורה התחתונה של קץ הדמוקרטיה וצוק העתים? אך הוסיף כי עצם השיח הביקורתי מוכיח כי הדמוקרטיה הישראלית איתנה. ?אלה האשמות שאפשר לומר רק במדינה דמוקרטית. אני מברך על הדיון עצמו שמציג שיח דמוקרטי ער, תוסס וחיוני?.

"גם בתחקיר הטוב והמקצועי ביותר יכולות ליפול טעויות"

?בשנים האחרונות אפשר לזהות נטייה לקו ליברלי ביקורתי בכלי התקשורת? אמר הנדל, ?אך נוצרה יצירת שאלות רק לכיוון אחד והכיוון השני קצת חסר. אמנם, אי אפשר להאשים את התקשורת בגוון שמאלני כשאין בה מספיק אנשי ימין, אבל התקשורת צריכה להבין שבמשך שנים נוצר שיח מאוד חד גוני שמעורר אצל חלק ניכר מהאוכלוסייה אנטגוניזם?. כעת, לפי הנדל, מתחילים להתאזן: ?יש עיתון אחד עם קו שונה, לכאורה, ויש מנהלים ברשות השידור שלכאורה מגיעים עם תפישת עולם שונה, רחמנא ליצלן. מתחילים להתאזן אין מה לחשוש התקשורת לא תהפוך מחר ימנית?.

באירוע השתתפו גם העיתונאים שלום קיטל, עוזי בנזימן וקרולין גליק. קיטל, מנכ"ל חדשות 2 לשעבר, אמר: "אני בימים אלה עיתונאי מודאג, מאוד מודאג. נקעה נפשי מהדיון העבש על שמאל וימין בתקשורת. רוב האנשים שעבדתי איתם, אין לי מושג בכלל אם הם מצביעי ימין או שמאל. הניסיון לראות את התקשורת כמקשה אחת, כאילו בלילה במסתרים מתכנסת מועצת חכמי התקשורת ומתכננת לפגוע במדינה ובראש הממשלה, הם דברים חסרי שחר. גם בתחקיר הטוב והמקצועי ביותר יכולות ליפול טעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully