וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון עיתונאים חדש מתגבש בישראל

4.1.2012 / 22:26

עיתונאים מכלי תקשורת שונים מקימים בימים אלה ארגון שיפעל במסגרת ההסתדרות הכללית ומטרתו ”להתמודד עם המשבר בתקשורת, המקרין על שכרם, תנאיהם ועתידם של העובדים בה”

ארגון עיתונאים חדש מתגבש בישראל: עיתונאים מכלי תקשורת שונים בישראל מתארגנים בימים אלה להקמתו של "ארגון העיתונאים בישראל", ארגון שיפעל במסגרת ההסתדרות הכללית שמטרתו היא "להתמודד עם המשבר בענף התקשורת, המקרין ישירות על אלפי העובדים בו, שכרם, תנאי עבודתם, עתידם וביטחונם התעסוקתי", כך לפי הודעת הארגון.

עם הארגון מזוהים בשלב זה דרור פויר, עינת פיישבין ויאיר טרצ'ינסקי, ואלה מבטיחים כי הארגון החדש יפעל לשיפור מעמדו של העיתונאי בישראל מבחינה מקצועית, וכי אחת ממטרותיו היא לפעול למען עיתונות עצמאית, חופשית וחזקה. החתמות עיתונאים נעשו בשבועות האחרונים בקרב עובדי כל כלי התקשורת המרכזיים בישראל, למעט מוסדות רשות השידור, ואלה יימשכו ביתר שאת בתקופה הקרובה – זאת תוך שמירה בשלב זה על חיסיון בדבר זהות העיתונאים שיצטרפו.

בארגון ציינו כי בפגישה שערכו עם ראשי ההסתדרות הכללית הוענקה למהלך תמיכה מלאה, וכי כל דרישותיהם לסיוע ותנאיהם להתאגדות נענו בחיוב. מובילי הארגון מבטיחים כי למרות הפעילות במסגרת ההסתדרות, הוא יפעל באופן עצמאי ובלתי תלוי.

"אנו פועלים בתקופה מטלטלת. יציבות כלי התקשורת רעועה, והם נתונים להשפעות כלכליות ופוליטיות. כמו תמיד, הראשונים לשלם את המחיר יהיו העובדים, אנחנו", כתבו חברי האיגוד בהודעתם. "רבים מכלי התקשורת עובדים תחת מתקפה: רשות השידור, גלי צה"ל, הטלוויזיה החינוכית וערוץ 10 הם רק דוגמה. הניסיון מלמד שמקומות העבודה היחידים ששרדו היו אלה בהם העובדים היו מאורגנים בגוף שייצג אותם ונלחם עבורם", הוסיפו.

מבין העיתונאים שיהיו חברים בארגון ייבחרו ראשיו הרשמיים ומובילי המוסדות שלו, ובשלב הראשון יגובש תקנון ותתקיימנה בחירות. מובילי הארגון נעזרים לדבריהם באנשי מקצוע בתחום המשפט, האסטרטגיה, יחסי העבודה והפנסיה, ואלה יספקו ייעוץ וליווי לחברי האיגוד.

דרור פויר ועינת פיישבין, מראשי ועד הפעולה בארגון: "הפגיעה הגדולה ביותר בעיתונאי ובעיתונות, ומכאן גם בדמוקרטיה ובאזרחים, לא נעשית רק על ידי ח"כים חרוצים, היא נעשית גם על ידי כוחות השוק. עיתונות חופשית היא לא רק תוצאה של חוקים אלה או אחרים, היא גם תוצאה של עיתונאי חזק, מוגן, מיוצג. חופש הביטוי והדמוקרטיה נפגעים גם משום שעיתונאי חלש הוא עובד חלש. עיתונות עצמאית וחזקה לא יכולה להתקיים עם עיתונאים חלשים ומוחלשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully