וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המירוץ למיליון": למה שודר לקט ברגע האחרון?

22.1.2012 / 15:58

ושוב: זעם על "המירוץ למיליון" על שידור פרק לקט לא מתוכנן במקום פרק רגיל. גורם ברשת: "זה הוחלט ברגע האחרון, עדכנו את המדריכים בלוויין". הרשות השנייה: "נפתח בהליכים"

צופי הטלוויזיה שעיינו במהלך השבוע החולף בלוחות השידורים בעיתונים או צפו בפרומואים על מסך ערוץ 2, קיוו לפרק רגיל של הריאליטי "המירוץ למיליון" תחת השם המבטיח "רגעי ההכרעה", אך במקומו קיבלו ביום חמישי האחרון פרק לקט נוסף.

ההחלטה לשדר ברגע האחרון לקט של "המירוץ למיליון" עוררה את זעמם של צופים רבים, שטוענים מזה זמן רב כי הזכיינית "מותחת" את עונת השידורים של התכנית, זאת על מנת למקסם את רווחיה מהרייטינג הממוצע הגבוה של העונה העומד על 30.1%. פורמט האם האמריקאי של התוכנית מונה כ-13 פרקים, כמחצית מכמות הפרקים של העונה הישראלית עד כה. יום לפני כן, זעמו הצופים על כך שפרק נוסף של התוכנית נגמר ללא הדחה.

לפני מספר שבועות, ערכו בירור בנושא באגף הטלוויזיה של הרשות השנייה בעקבות תלונות שהגיעו אליה, וממנו עלה כי רשת פעלה שלא כשורה, כאשר החליטה לשנות במפתיע את לוח השידורים מבלי ליידע את הצופים. הרשות החליטה לפתוח נגד הזכיינית בהליך הפרה מולה, במסגרתו תוטל עליה סנקציה.

כך, עלולה הזכיינית למעשה להפסיד כספים בעקבות ההחלטה לשדר לקט של "המירוץ למיליון" באופן לא מתוכנן, זאת כיוון שהרשות עלולה לקבוע על נטילת זמן שידור פרסומות בסיומו של הליך ההפרה. חובותיה של רשת למדינה עומדים כיום על סך של כ-23 מיליון שקלים.

"אכן לא תוכנן במקור פרק לקט", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם ברשת. "יצוין כי מיד עם ההחלטה על שינוי הפרוגרמינג הודענו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו על השינוי על מנת לעדכן את ה-EPG (מדריך השידורים האלקטרוני, ד.א.) וכך נעשה. אין באפשרותנו כמובן לשנות את מדריכי הטלוויזיה המודפסים".

ברשות השנייה אישרו כי מזה כמה שבועות מתקיים הליך הפרה נגד הזכיינית בנוגע לשידור לקט בניגוד לכללים. עוד נמסר מהרשות השנייה: "בטרם שידור הפרק 'רגעי ההכרעה' של 'המירוץ למיליון', הרשות השנייה הודיעה לזכיין כי יש לעדכן את הציבור הן באמצעות ה-EPG (המדריך האלקטרוני) והן בתחילת הפרק כי מדובר בלקט. מאחר והזכיין לא עדכן כי מדובר בלקט, הנושא יטופל ע"י הרשות בהליך של הפרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully