וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CNN פיטרה עובדים ישראלים; המפוטרים: חשש להטיית הסיקור

23.1.2012 / 13:12

רשת החדשות היוקרתית מצמצמת את הנציגות הישראלית. גורם ברשת: "חוששים שתהיה לזה השפעה מכרעת"

רשת הטלוויזיה CNN בחרה לצמצם את הנציגות הישראלית שלה ולפטר עובדים ישראלים, ואלה חוששים כי לדבר תהיה השפעה לרעה על אופן הסיקור של ישראל. הבוקר (שני) פוטרו כמה מהעובדים הישראליים העובדים במקום, בלא שניתנה להם על כך התראה, והם יעזבו את הנציגות הפועלת מאולפני הבירה בבניין JCS בירושלים. בשלב זה נותרו במקום שני עובדים ישראלים בלבד.

המפוטרים טוענים כי הרשת מתכוונת לסגור את משרדיה המקומיים כחלק ממגמת צמצום כללית של צוותי החוץ. "יש תהליך התייעלות פיננסי בכל הרשתות, לא רק ב-CNN", אומר לוואלה ברנז'ה גורם המעורה בפרטים. "זאת לצד התפתחויות טכנולוגיות שמצדיקות פחות כוח אדם במוקדי חוץ, והעובדה שכיום עיקר ההתרחשות במזרח התיכון עליה מדווחות הרשתות הזרות היא לא בישראל".

בשלב זה הרשת דוחה את הטענות על סגירת הנציגות. משרד היח"צ גולדפינגר, המייצג את הרשת, נמסר כי "בשום אופן לא עולה על דעתנו לסגור את הנציגות בישראל, אשר היתה וממשיכה להיות אחד האזורים החשובים לפעילות תקשורתית ואין שינוי בגישה זו, על אף שינויים ארגוניים בינלאומיים שאנחנו בחונים או לא בוחנים". ברשת לא התייחסו לסוגיית הפיטורים שנערכו הבוקר בנציגות בישראל.

ראש מערכת החדשות של CNN בירושלים, קווין פלאוור, לא הכחיש את הדברים אך מסר שהוא אינו מוסמך לענות על שאלות בנושא. גורמים ברשת סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי פלאוור עצמו צפוי לסיים את תפקידו בישראל והוא עתיד לעבור לתפקיד אחר ברשת, אליה הוא משתייך מאז 1995. פלאוור בחר שלא להתייחס גם לדברים אלה.

"למה לא נגעו בפלסטינים"?

אולם, סוגיית הפיטורים מהבוקר מעוררת סוגיה רחבה יותר באשר לאופי הסיקור של הרשת. "הבוקר פוטרו כל המפיקים ואת הצלם היחיד שהיה פה. המפוטרים הם רק ישראלים, כרגע נותרו שם רק שניים. את הזרים לא פיטרו", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם המעורב בפרטים. "למה הם עושים את זה באופן סלקטיבי? למה הם לא נגעו בעובדים הפלסטינים? אנחנו חוששים שתהיה לזה השפעה מכרעת על אופן הסיקור של הרשת את ישראל".

במייל שנשלח לכתבי תקשורת כתבה אחת העובדות כי "יש סברה שהרשת תייבא עובדים זרים ופלסטינאים במקום הישראלים. במידה וזה נכון, זה חמור ביותר כי מי בדיוק ישמור על האינטרס הישראלי ועל שוויוניות בסיקור?". לוואלה! ברנז'ה נודע כי העובדים הישראליים פנו בנושא למשרד ההסברה והתפוצות.

"אמרו לעובדים שזה במסגרת קיצוצים שהם עושים וכי הם העובדים האלה לא יכולים להיות 'שמישים' בסיקור של העולם הערבי", הוסיף הגורם. "וזה ככה, הרי בצוות הפלסטינאי לא נגעו. CNN פתחה משרד באבו-דבי, והם משקיעים בו מיליונים על גבי מיליונים. אנחנו מודאגים מהסיפור הזה – הצד הערבי שם הוא מאוד מאוד חזק, וכאן דואגים להחליש את כוח האדם הישראלי".

נציגות CNN בלונדון בחרה שלא להתייחס לעניין פיטורי עובדיה הישראליים ומסרה: "מדיניות החברה היא שלא לדון על ענייני העובדים עם גורמים חיצוניים". ממשרד ההסברה והתפוצות טרם הודיעו האם בכוונתם לתערב בסוגיה ומסרו: "הנושא בבדיקה".

  • עוד באותו נושא:
  • cnn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully