וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות השידור לשעבר תובע את הרשות

30.1.2012 / 11:10

משה גביש טוען כי הרשות מחזיקה שלא כדין 400 אלף שקלים שנועדו למתן פרסים לעיתונאים: "החלטות הוועד המנהל של הרשות הם כאבקת כביסה ברוח"

"אחרי כמה חודשים שמשכו אותי ברשות השידור בנוגע להסכם שהם חתומים איתו עליו, קיבלתי מהם תשובה ממנה עלה שלחתימה של מנכ"ל הרשות אין כל ערך. החלטות הוועד המנהל של הרשות הם כאבקת כביסה ברוח", כך אומר הבוקר (שני) יו"ר רשות השידור לשעבר משה גביש, לוואלה! ברנז'ה . גביש הגיש אמש (ראשון) תביעה נגד הרשות והיועצת המשפטית שלה בטענה כי היא מחזיקה שלא כדין כ-400 אלף שקלים שנועדו למתן פרסים לעיתונאים.

גביש, כיהן כיו"ר רשות השידור בין השנים 2007-2009. בשל מצבה הכלכלי הרעוע של הרשות הוא הסכים, כך לדבריו, להפחתה ניכרת בשכרו כאשר ההפרש יוקדש לפתיחת קרן לעיתונאים. "יש דבר מאוד משונה בהתנהלות של הרשות" אומר גביש. "יש חוזה חתום ורשמי בעניין הזה. מליאת רשות השידור שהיא הגוף העליון קיבלה החלטה והיא מתועדת שחור על גבי לבן. היועצת המשפטית היא זו שהכינה את החוזה בעצמה, היא זו שנכחה בפגישות בנוגע לקרן הזו, היא עזרה לי לנסח את ההצעה למליאה והיתה נוכחת בהצבעה שלה. איך היא יכולה להתכחש לנושא?", תוהה גביש, שמציין כי גם כעת הוא אינו מעוניין בכסף עבור עצמו אלא לאותה מטרה בדיוק. "אין סיכוי שאקדם את הנושא את הזה דרך הרשות", הוא מוסיף. "כבר אין לי שום בטחון בהם. אבל את נושא עידוד העיתונאים אני עדיין רוצה לקדם".

גביש מותח ביקורת על הרשות גם על האופן שבו מתנהל הליך הרפורמה, שטרם יצא לדרך בפועל למרות שההליך החל עוד בתקופתו כמנכ"ל. "לפני שלוש שנים היה הסכם בנושא הזה והוא נחתם בין כל הגופים הרלוונטיים - מכל הוועדים ברשות השידור ועד משרד האוצר", הוא אומר. "בשלב מסוים הובהר לי שכל עוד אני בראש הראשות, לא תצא לדרך הרפורמה כי הממשלה לא רוצה לקדם את זה. נותרה לי חצי שנה ולכן החלטתי לפרוש".

"התחושה שלי היא שלממשלה אין כל עניין לבצע רפורמה – ולא מהצד הכספי", אומר גביש. "כשהתחלפו הממשלות אדלשטיין ונתניהו קברו את החוק, שעבר קריאה ראשונה, ונועד להרחיק את המינויים ברשות מהפוליטיקה על ידי אישור של ועדה חיצונית. כיום נוח למשרד ראש הממשלה שיש רשות שידור חלשה, כי הרשות חוזרת להיות מה שהיא הייתה בשנות ה-60: מחלקה במשרד ראש הממשלה", דברי גביש.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "התביעה טרם הגיעה לרשות השידור לכשתגיע הרשות תלמד אותה ותגיב בבית המשפט."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully