וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: לשנות את הפרסומת של 015

2.2.2012 / 16:02

פרסומת לחיוג מוזל לחו"ל של "hallo 015" תנוסח מחדש בהוראת הרשות השנייה, בשל תלונת חברה מתחרה כי הטענה "הכי זול שיש" מהווה הטעיה בפרסום. החברה בתגובה: "נחדד את המסר"

חברת היל"ת, המספקת שירות שיחות מוזלות לחו"ל תחת המותג "hallo 015" תאלץ לשנות את תשדיר הפרסומת שלה שבו השתמשה במשפט "הכי זול שיש", זאת בעקבות פנייה של החברה המתחרה "smile 012" שטענה להטעיה בפרסום.

"smile 012" פנתה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו וטענה כי בניגוד לפרסומת של 015, לפיה מחיר השיחות לחו"ל הוא "הכי זול שיש", מחירי החברה אינם הכי זולים וכי הפרסומת מהווה הטעייה. הזכיינים אישרו את הפרסומת לשידור והיא עלה לאוויר לפני מספר ימים. חברת היל"ת השקיעה בקמפיין הפרסום כ-15 מיליון דולר, ופרזנטור החברה הוא אלון דה לוקו, זוכה תכנית הריאליטי "חי בלה לה לנד" של yes.

הרשות השנייה ביצעה בדיקה של הטענה, ומצאה כי "hallo 015" מתחייבת לקבוע את מחירי השיחות לחו"ל שהיא מציעה ללקוחותיה, בהתאם לתעריפים המוצעים על ידי החברות המתחרות ומתפרסמים באתרי החברות. מאחר שמחירי השיחות לחו"ל הינם דינמיים ולא קבועים, לא ניתן להתייחס לאמירה "hallo 015 מהנייד לחו"ל - הכי זול שיש" כנכונה באופן גורף כל העת, ולא ניתן לקבוע זאת כעובדה ודאית ומוגמרת. על כן הורתה הרשות לחברה לתקן את הפרסומת.

יו"ר חברת היל"ת הוא יורם שכטר, יו"ר חברת חדשות 10. משפחתו מחזיקה במחצית ממניות החברה והוא נציג בעלי השליטה בהיל"ת. עם השקת פעילותה בישראל החברה התחייבה החברה לתת את המחירים הזולים ביותר בישראל בכל אחד מתחומי תקשורת בהם תפעל, בהם שיחות לחו"ל, תקשורת סלולרית ואינטרנט.

מהרשות השנייה נמסר: "לאור הדברים, דרשה הרשות השנייה לתקן את התשדיר, כך שתובא לידי ביטוי העובדה כי 015 מתחייבת להציע את התעריפים הזולים ביותר בשיחות לחו"ל מהמכשירים הסלולריים והנייחים".

מחברת היל"ת נמסר בתגובה: "חברת hallo 015 עומדת מאחורי התחייבותה למחירים הזולים ביותר בשוק. החלטת הרשות אינה מתייחסת למהות המסר אלא רק לדרך הצגתו. החברה מכבדת את החלטת הרשות ותחדד את המסר בפרסומי החברה. כמו כן, אנו שמחים כי הרשות קיבלה את עמדתנו בנוגע להצגת המחיר בתשדיר ומזמינה את המתחרים בשוק לנהוג כמותה, ולשנות את דרך הצגת המחיר כך שתהיה שקופה ומובנת לצרכן".

  • עוד באותו נושא:
  • 015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully