וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיעות אחרונות היה יותר קשוב לאולמרט"

8.2.2012 / 8:24

נחום ברנע מודה שעיתונו העניק יחס מיוחד לראש הממשלה הקודם: "אני לא בעד חברות עם המקורות שלנו אבל זה נורא משמעותי. 'ידיעות אחרונות' מאוד מחשיב את זה"

"נכון שידיעות אחרונות היה הרבה יותר קשוב לאולמרט מכל עיתון אחר, זה מאה אחוז נכון. היה בנושא הזה קו, אני מניח שיש יחס מסוים של נוני מוזס לאהוד אולמרט", כך אומר הפרשן הבכיר של "ידיעות אחרונות", נחום ברנע, בראיון למגזין "העין השביעית" שמתפרסם היום (רביעי). "היו ראשי ממשלה, ולאו דווקא כולם שייכים לדעה אחת או אסכולה אחת, שראו לעצמם חובה לקיים מערכת יחסים עם העיתונות בכלל ו'ידיעות אחרונות' בתוכה", אמר ברנע. "לא שהעיתון היה אהוב לבם, אבל היתה נגישות".

ברנע נשאל על יחס העיתון לראשי הממשלה, שבא לידי ביטוי בהבדל המשמעותי באופן שבו סיקר העיתון את אולמרט לעומת האופן שבו מסוקר ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו. "נתניהו בחר לא להיות בקשר, בעצם הוא לחלוטין לא עובד כמו קודמיו עם העיתונות במעין מצב שבו אתה מרגיש שאתה יכול לקבל ממנו אינפורמציה בעלת ערך עיתונאי במועד שבו אתה יכול לפרסם", אמר. "אהוד אולמרט, בהחלט היתה נגישות אליו. אני לא בעד חברות עם המקורות שלנו אבל זה נורא משמעותי. 'ידיעות אחרונות' מאוד מחשיב את זה".

בראיון התייחס ברנע גם לעיתון המתחרה, "ישראל היום". "כשאני מתעסק בנתניהו אני לא חושב על 'ישראל היום', ודאי שבעבודה השוטפת מה שמעסיק אותי זה לא מה שכותב 'ישראל היום', אלא מה עושה נתניהו", אמר. "ובכל זאת, אין פה ספק שלכניסה של אדלסון לשוק יש השפעה גדולה מאוד על הדרך שבה באינסטינקט כל האנשים ב'ידיעות אחרונות' רואים את נתניהו".

גם אורי משגב, גם שלמה ארצי

על פיטוריו של אורי משגב מ"ידיעות אחרונות" אמר ברנע כי מדובר היה בצעד לא נכון מבחינת העיתון. "אני חושב שאורי פוטר מהעיתון בגלל שרון (רון ירון, העורך הראשי של ידיעות אחרונות, ד.א.) נאלץ לקצץ בהוצאות המערכת ולא מצא פיתרון יותר טוב. אני חושב שהיו צריכים מהיקב ומהגורן להביא פיתרון יותר טוב. אני מאוד מצטער שכך זה נגמר, זה לא טוב ל'ידיעות אחרונות'.
"אם 'ידיעות אחרונות' רוצה להצליח הוא צריך להעסיק את אורי משגב במקביל לשלמה ארצי ולא לוותר על האחד למען השני, אבל אני לא קורא את הספרים", אמר ברנע בהתייחסו להחלטה לצרף לעיתון טאלנט במקביל לפיטוריו של עיתונאי. "אני חושב גם שזאת הייתה התפיסה של רון. לא הייתה שום חמדה או שמחה או תחושת רווחה בהחלטה שלו לפטר את משגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully