וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי סורי שערק: "התקשורת מסייעת לרצח"

ניר יהב

12.2.2012 / 14:00

האני מולאד'י, שנחשב לאחד המגישים המוכרים בסוריה, פרש מתפקידו כמגיש תוכנית כלכלית בטלוויזיה הממלכתית וטען כי התקשורת מסייעת ברצח. "סירבתי להמשיך להטעות הציבור"

עיתונאי סורי בכיר חשף היום (ראשון) את הנעשה מאחורי הקלעים בטלוויזיה הממלכתית במדינה, הכולל בין היתר השתקה של האופוזיציה, הטיית האמת ושיתוף פעולה עם מעשי הטבח של השלטונות. המגיש והעיתונאי הסורי, האני מולאד'י, שהחליט לפרוש מתפקידו ולהביע תמיכה במפגינים נגד המשטר הסורי, האשים אף את כלי התקשורת הממלכתיים במדינה ב"סיוע לרצח".

מולאד'י, שעזב את תפקידו כמגיש תכנית כלכלית בערוץ הטלוויזיה הממלכתי בסורי וטס לחו"ל, סיפר כי החליט לפרוש לאחר שהבין שהתקשורת הממלכתית "מסייעת לרצח". עוד אמר כי לאחר שהבין שהמשטר אינו מעוניין בפתרון של שלום, החליט לעזוב את תפקידו ולעמוד לצד העם. "סירבתי להמשיך ולזרות חול בעיני האנשים. סירבתי להמשיך ולהטעות אותם ובכך לפגוע בזכר השהידים".

"התקשורת הסורית עשתה טעות קשה כשעמדה לצד המשטר במקום לצד העם", הוסיף בראיון שהעניק לאתר אל-ערביה. לדבריו, לא יותר מ-10% מהאנשים העובדים בתקשורת הסורית "מאמינים למשטר, וכל היתר תומך בעם". אלא שאלו שתומכים בעם "נאלצים לשתוק או לאמץ את עמדת המשטר משום שהם חוששים לעתידם ולביטחונם האישי".

הטלוויזיה מהללת את המשטר

הכתב הוסיף ולעג לתקשורת הסורית באמרו כי "לא הגיוני שהטלוויזיה הרשמית בסוריה אירחה למעלה מאלף פרשנים, אמנים וסופרים במהלך השנה האחרונה שרק מהללים את המשטר ולועגים לדרישות המפגינים, מבלי לארח ולו איש אופוזיציה אחד". הוא מתח ביקורת גם על כך שהתקשור הסורית "דיווחה על חגיגות השמחה של תומכי המשטר, בזמן שאוהלי אבלים פרושים בכל מקום".

מולאד'י, שנחשב לאחד המגישים המוכרים בסוריה שליווה בין היתר את הנשיא אסד ואת ראש הממשלה בביקוריהם בחו"ל וסיקר אותם עבור הטלוויזיה הסורית, העריך כי המשטר הסורי "ייפול בקרוב". לדבריו, הצבא אמנם מפגיז ללא הרף "אך הוא אינו שולט ברחובות ובשכונות". הוכחה נוספת, לדבריו, לכך שהמשטר ייפול בקרוב הוא העובדה שאנשי העסקים העשירים "הוציאו את השקעותיהם מסוריה" ושהכלכלה הסורית במצב קשה ביותר.

עוד על המתרחש בסוריה:
תצלומי לוויין מוכיחים: אסד טובח עם ארטילריה
"תראי את זה, הליגה הערבית" - צפו בזוועות מסוריה
הטבח בסוריה: גנרל בכיר נורה למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully