וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים להפוך את רשות השידור ל'ישראל היום' של הטלוויזיה"

18.2.2012 / 20:44

ארגוני היוצרים זועמים על אישור הרפורמה ברשות השידור מבלי להתייעץ עימם. חוששים שבמסגרת הרפורמה יופחתו מחויבויות הרשות בנוגע להפקות מקור

נציגי ארגוני היוצרים עדיין זועמים על החלטת רשות השידור לאשר את הרפורמה ברשות מבלי להתייעץ עימם. לנציגים נקבעה למחר (ראשון) פגישה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אולם נכון לשבת בערב הם טרם החליטו האם יגיעו לפגישה, שמתקיימת לפי הוראת בג"צ, או יחרימו אותה. במסגרת הרפורמה המוצעת לא תחויב הרשות להשקיע בשנה הקרובה בהפקות את הסכום אותו קובע החוק, אלא באופן הדרגתי במהלך השנים הקרובות.

לפני מספר שבועות עתרו ארגוני היוצרים לבג"צ בנושא הרפורמה ודרשו מהרשות לקיים את החוק המחייב אותה להשקעה של 36% מהכנסותיה בהפקות מקור ורכישה של הפקות מקומיות. היוצרים ביקשו למנוע מהרשות לאשר את תקציב השנה הקרובה מבלי שיושקע סכום זה שוב. הרשות אינה מקיימת את הוראת החוק בנושא זה מזה כמה שנים. "במסגרת המתווה שגובש, הוסכם גם שמתווה הרפורמה יאפשר לרשות לעמוד במחויבויותיה בחוק בתחום הפקות המקור", מסרו ברשות השידור לאחר האישור במליאת הרשות, אולם לא פירטו כיצד בדיוק יאפשר המתווה עמידה במחויבויות והאם הדבר ייעשה דרך שינוי של היקף ההתחייבויות עצמן, צעד אליו מתנגדים בתוקף ארגוני היוצרים.

פגישה לפני? פגישה אחרי

השופט אליקים רובינשטיין הורה לרשות השידור לעדכן את בג"צ בדבר קביעת התקציב לשנת 2012 עד ליום שלישי הקרוב, אולם סירב לבקשתם של היוצרים להוציא צו מניעה נגד העברת תקציב 2012. עם זאת מתח רובינשטיין ביקורת קשה על הרשות ועל אי עמידתה במחויבויות. הוא הורה ללשכת ראש הממשלה, משרד האוצר ורשות השידור לקיים דיון בנושא עם ארגוני היוצרים, אך עד עתה נמנעו בלשכת ראש הממשלה להיפגש עמם.

"לשכת ראש הממשלה עושה מה שהיא רוצה. כמו שזה נראה כרגע הם מתכוונים להפוך את רשות השידור ל'ישראל היום' של הטלוויזיה", אמר לוואלה! ברנז'ה אורי רוזנווקס, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים. לא האוצר, לא הרשות ולא לשכת רה"מ דיברו אתנו לפני שהם העבירו את המתווה הנוכחי, מתווה שמוציא כל תוכן מהרשות והופך אותה לכלי של הלשכה. על איזה פגישה הם מדברים בכלל?", אומר רוזנווקס.

רשות השידור נמסר כי "היות שהנושא נמצא עדין בדיונים פנימיים בתוך הרשות עצמה ובין הרשות לבין האוצר ומשרד רה"מ, אנו מנועים בשלב זה מלהתייחס לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully