וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להדיח דיירים ב'האח הגדול' שעודדו שימוש בסמים"

19.2.2012 / 15:55

הרשות למלחמה בסמים רותחת על "האח הגדול": במכתב למנכ"ל קשת דורשת הרשות להדיח מתמודדים שדיברו באופן חיובי על שימוש בסמים

הרשות למלחמה בסמים דורשת מזכיינית ערוץ 2, קשת, להדיח מבית "האח הגדול" מתמודדים שדיברו על התנסויותיהם בשימוש בסמים קלים. במכתב שהעביר הבוקר (ראשון) מנכ"ל הרשות, יאיר גלר, למנכ"ל קשת אבי ניר, טען גלר כי "ביממה האחרונה היו לפחות שני אירועים במהלכם עסקו מספר מהדיירים, ובהן יעל ברון ויאנה בצריכת סמים ואלכוהול", ודרש להדיח את הדיירים מהתכנית. יש להבהיר כי הדיירים לא עסקו בצריכה בפועל של סמים, אלא עסקו בדיון חיובי על אודות סוגיית צריכת סמים.

"שידורי קשת, כגוף משדר הפונה לאוכלוסייה רחבה, בין היתר של ילדים ובני נוער מחויבת לפעול על מנת למנוע מקרים שכאלו", כתב גלר. "העובדה שחרף ניסיון העבר, אנו שוב עדים להתבטאויות המתייחסות בקלילות לצריכת סמים, מהווה בעיה ערכית, שעל שידורי קשת לתת לה מענה ברור וחד משמעי". אותו ניסיון עבר אליו מתכוון גלר במכתבו הוא מקרה מהעונה ששודרה בשנה שעברה, שבו המתמודד אלעד צפני התבטא בעד שימוש בסמים כאשר אמר לדיירים האחרים "בואו נעשה סמים" – אמירה שעוררה אז את זעם הרשות. ברשות בחרו לפנות לקשת שוב השנה לאחר שהבלוגר עומרי חיון פרסם פוסט בנושא.

"אם החוק עומד לנגד עיניכם, חשוב שתנקטו בצעד בלתי משתמע לשתי פנים ותדיחו מהמשך ההשתתפות בתוכנית את הדיירים שהתבטאו בדרך זו. כל החלטה אחרת כמוה כמתן פרס לעבריינים ותחייב אותנו לפעול בכל דרך אפשרית בכדי למנוע את המשך השידור של התכנים המזיקים, אם בערוץ 20, ואם במסגרת שידורי ערוץ 2", לשון הפנייה.

ברשות למלחמה בסמים ציינו את נתוני הוועדה הישראלית למדרוג, לפיהם כ-141 אלף ילדים בין הגילאים 4 ל-12 צופים באח הגדול והוסיפו כי בעקבות השידור הגיעו אליהם תלונות רבות מהורים מודאגים. מכתבו של גלר הועבר גם למנשה סמירה, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על שידורי ערוץ 2, ולניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין המפקחת על שידורי ערוץ 20.

מהפקת "האח הגדול" נמסר בתגובה: "אנו מתנגדים ומסתייגים בתקיפות משיחות מהסוג הזה. הפקת התכנית עושה את מירב המאמצים על מנת למנוע שידורן של שיחות מסוג זה במסגרת השידור החי בערוץ 20 ומקפידה שלא לשדרן בערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully