וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המעבר לירושלים: יעקב אילון עוזב את חדשות 10

20.2.2012 / 13:37

המגיש הבכיר של המהדורה הודיע על התפטרותו. "הסכמתי לטירוף הזה לזמן מוגבל נוכח הטענה שזה 'יציל' את ערוץ 10. אז הערוץ ניצל והזמן עבר, אבל תנאי העבודה נשארו", כתב

יעקב אילון הודיע הבוקר (שני) על עזיבתו את ערוץ 10 בתום עשור בחברת חדשות 10, שעל מקימיה הוא נמנה. אילון מגיש את המהדורה המרכזית של ערוץ 10 מאז הוקמה החברה, ועזיבתו מגיעה כשנה לאחר שהודיעה מיקי חיימוביץ' על עזיבתה את חדשות 10. אילון הודיע הבוקר על החלטתו למנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי ולממלא מקום מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן, וסיכם איתם על מועד פרישתו. הוא ימשיך להגיש את המהדורה בחודשים הקרובים, ויעזוב בסוף חודש אפריל.

הסיבה לעזיבה היא מעבר חדשות 10 לאולפנים בנווה אילן, והשידורים מהאולפן הזמני אותם מגדירים גורמים בחברה כ"בלתי אפשריים ומרובי בעיות".

במכתב ששלח לעובדי חדשות 10 ובו הסביר את המניע להחלטתו כתב אילון: "רובכם עדים לפרקטיקה האווילית שמתרחשת מדי ערב במהדורה המרכזית מאז אחד בינואר, שבמהלכה עבדכם אורז כל יום את מטלטליו ונוסע לבדו לירושלים כדי להגיש משם מהדורת חדשות.

"גם אם הצופים לא לגמרי מבינים שאת תמונת האולפן מקרינים מאחורי בצורה אלקטרונית, הם שמים לב, למשל, שאין יותר ראיונות באולפן החדשות ושלאחרונה חווינו רצף תקלות טכניות שלא היו כבר שנים. שלא לדבר על שורה של טעויות תוכן שנובעות משיבושים בתאום. הפרקטיקה חסרת התקדים הזו שבה מגיש המהדורה יושב בגלות בלי יכולת לדבר עם כתבים ועורכים, בלי יכולת לצפות בכתבות ובניתוק מוחלט מהמערכת איננה יכולה להמשך. אבל היא תמשך", כתב אילון.

"אחסוך מכם את כל הפלפולים הרגולטוריים שהביאו ל'פתרון' הקלוקל הזה", המשיך אילון, "אין בינם ובין טלוויזיה נורמלית שום דבר - רק פגיעה באיכות המהדורה ובצופים. הסכמתי לטירוף הזה לזמן מוגבל נוכח הטענה שזה 'יציל' את ערוץ 10. אז הערוץ ניצל והזמן עבר, אבל תנאי העבודה הבלתי אפשריים האלה נשארו. את דברי הפרידה וההספדים נשאיר להזדמנות אחרת", סיכם אילון שסיים את מכתבו במילים "מאי שם בשער הגיא – האיש שפעם הגיש מהדורת חדשות ועכשיו רק רואה אותה ממרחק 80 ק"מ".

יצוין כי מעבר החברה לירושלים הוא חלק מתנאי המכרז של חדשות 10, והחברה התעכבה במשך שנים מלבצע את המהלך.

ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, שלח לעובדי החברה מכתב ובו התייחס להחלטתו של אילון. "זה לא סוד שיעקב סבל בחודשיים האחרונים יותר מכולנו מהמעבר הכפוי לשידור בירושלים, ומהפגיעה שנגרמה כתוצאה מכך על המסך", כתב רוזן. "כמעט שאין צורך לציין את התרומה המכרעת של יעקב לחדשות 10, החל מהקמתה (ועוד לפני כן ב'חדשות ישראל'), דרך כל האירועים החדשותיים הגדולים של עשר השנים האחרונות בארץ ובעולם, ההישגים העיתונאיים והפרויקטים המיוחדים ששודרו בערוץ. הצופים בבית פחות מכירים את התרומה הענקית של יעקב מאחורי הקלעים, גם בצד העיתונאי וגם בצד הטכנולוגי, שבו הפכנו בעיקר בזכותו למובילים בישראל ובעולם", כתב רוזן והוסיף: "אני בטוח שיעקב יחסר גם לנו בחדשות 10 וגם לצופים בבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התאחדו בערוץ 10. אילון וחיימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעקב אילון נחשב לאחד מאנשי החדשות הבכירים בעולם הטלוויזיה הישראלי. הוא נולד בשם יעקב פיאדה, עבד ברשות השידור בשנות ה-70 והיה כתב ועורך בגלי צה"ל בסוף אותו עשור. בין השאר מילא תפקידים בביירות ובניו יורק, שם עבד גם ככתב ידיעות אחרונות. עם שובו לארץ בתחילת שנות ה-90, הצטרף אילון לצוות היסוד של הטלוויזיה בכבלים ובשנת 1993 חנך את שידורי ערוץ 2 לצד מיקי חיימוביץ'. בשנת 2000 עזב את הערוץ לטובת הקמת ערוץ חדשות, אולם ערוץ זה לא קם בסופו של דבר ואילון עבר להגיש את המהדורה המרכזית של ערוץ 10. בשנת 2006 התאחד עם מיקי חיימוביץ', שעברה לערוץ והגיש עמה את המהדורה עד השנה שעברה, אז החליטה חיימוביץ' לפרוש.

לאחר פרישת חיימוביץ', החליטו בערוץ למנות את תמר איש שלום למגישת החדשות לצדו של אילון. אילון דרש להגיש את המהדורה לבדו וכך הוחלט כי אילון יגיש ארבע פעמים בשבוע ואיש שלום פעם אחת.

מיקי חיימוביץ' פורשת: סיקור מיוחד
תמר איש שלום תחליף את מיקי חיימוביץ'
למה נעדר יעקב אילון משידורי המחאה?
יעקב אילון פורש: האם תתגעגעו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully