וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יון פדר: "אולי אני צריך להצטרף לארגון העיתונאים החדש"

1.3.2012 / 18:14

כך אמר עורך Ynet בדיון בית הדין על עזיבת הכתב תני גולדשטיין, ש"חיפש עבודה בגופים אותם סיקר". גולדשטיין: לפי Ynet, אסור לי לעבוד כמתדלק אם סיקרתי את תחום האנרגיה

"מתכונת השימועים אותם ביצענו הייתה מאוד מהירה ולא סימפטית, אך הסיבה לכל השימועים שביצענו באתר הייתה הגזירה שנחתה עלינו יום קודם לכן - קיצוץ בסך שני מיליון שקלים בכל האתר, שמשמעו קיצוץ של 75 אלף ש"ח בהוצאות מחלקת התוכן בחודש. בממוצע של עלות עובדים ב-Ynet זה שבעה עובדים. לכן ההתפטרות של תני התקבלה בברכה – לא כי רחשתי לו בוז, אלא כי התפטרות וולונטרית עדיפה", כך אמר היום עורך Ynet, יון פדר, בדיון שנערך בבית הדין לעבודה בתל אביב ועסק בסוגיית סיום עבודתו של כתב הכלכלה של האתר.

כתב הכלכלה, תני גולדשטיין, עזב בסבב הקיצוצים האחרון ב-Ynet. לטענתו, ולטענת מפוטרים אחרים, הסיבה לכך שדרכי שני הצדדים נפרדו היא הצטרפותו לארגון העיתונאים החדש ופעילותו לצירוף עיתונאים נוספים במערכת Ynet לארגון. הנהלת Ynet, מנגד, טוענת כי עזיבתו היא ללא קשר לפעילות ארגון העיתונאים, וכי ראשי המערכת כלל לא ידעו שגולדשטיין ועובדים שפוטרו מאתר הצטרפו לארגון החדש.

בדיון עסקו הצדדים בהרחבה בטענות של הנהלת Ynet כלפי התנהלותו של גולדשטיין. לטענת Ynet, בעת שעבד באתר חיפש גולדשטיין עבודה במקומות אחרים, ביניהם משרדי יחסי-ציבור שאת חלק מלקוחותיהם סיקר. "אוסף האינפורמציה שהגיע אליי בהקשר שלו היה מטריד", אמר פדר. "במשך זמן לא קצר, אולי חודש או חודשיים, הוא ביצע הליך בדיקה של השתלבות אצל גורמים שכולם מסוקרים על ידו. היו שמועות כי הוא גישש אצל פוליטיקאי בכיר כדי לשמש כדוברו ואצל גופים אחרים שהוא מסקר", אמר פדר.

"אני בעד ארגון עיתונאים, ואולי אני אפילו צריך להצטרף אליו", אמר פדר. "אני חושב שזו יוזמה ראויה וברוכה. אם יקום אצלי ועד, אז יקום. אבל קרה שיש לי כתב שיום אחד הוא אצלי, מחר הוא אצל גורם מסוקר ומחרתיים הוא שוב אצלי. יש גבול. זאת, על רקע העובדה שהוא התבטא באוזניי לא פעם בנוגע לספקות שיש לו לגבי מקצוע העיתונות, ומקומו ועתידו בו".

גולדשטיין לא קיבל את הטענות לפיהן נהג בחוסר אתיקה: "התקבלתי למשרד יחסי הציבור של מוטי מורל, אך אחרי חמישה ימים חזרתי בי ושבתי ל- Ynet. זה לא נראה לי בעייתי בגלל כמה סיבות: זה לא השפיע על אופן הסיקור שלי בשום צורה, ואת זה גם אמר לי מר ערן טיפנברון (סגן עורך Ynet, ד.א.) באותה שיחה בה קיבל אותי חזרה לעבודה. אני מסקר המון תחומים וכמובן שיש חפיפה בין משרדי יחסי ציבור לבין תחומים שאני מסקר".

"אנשים רבים עוזבים את העיתונות ועובדים לעבוד במשרדי יחסי ציבור", אמר גולדשטיין. "לפי הטענה שלכם, לא יכולתי לבדוק את האופציה לעבוד כמתדלק בגלל שסיקרתי את תחום האנרגיה, או כחקלאי כי סיקרתי את תחום החקלאות", הוסיף.
טיפנברון לא אישר כי קיבל את גולדשטיין חזרה לעבודה. "לא קיבלתי את בקשת חזרתו של תני בגלל הדרך שבה בחר להתנהל ובמהלכה איבד את היושרה שלו כעיתונאי", אמר בעדותו.

בית הדין הורה לצדדים להכין את סיכומיהם, ודיון נוסף יתקיים בעוד שבוע וחצי.

  • עוד באותו נושא:
  • ynet
  • יון פדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully