וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים סורים הרגו שני כתבים זרים בגבול הטורקי

ארגון "עיתונאים ללא גבולות" אישר כי שני כתבים בריטים, ככל הנראה פרילנסרים שצילמו סרט תיעודי, נורו למוות במארב סמוך לאידליב. מאז תחילת השנה נהרגו 3 עיתונאים זרים

שני עיתונאים בריטים, אחד מהם יליד אלג'יריה, נורו למוות השבוע בגבול שבין סוריה לטורקיה, לא רחוק מאידליב. הדיווח, שהופיע לראשונה שלשום, אושר הערב (חמישי) בידי ארגון "עיתונאים ללא גבולות" ומשרד החוץ בלונדון הודיע כי הוא בודק את הדיווח. לפי הארגון, הכתב הבריטי שנהרג הוא וליד בלידי. עיתון ספרדי זיהה כבר אמש את ההרוג השני כנאסים טררי, דיווח שאושר היום על ידי הוועדה להגנת עיתונאים, שמושבה בניו יורק. כתב שלישי נפצע במתקפה. זהותו ומצבו אינם ידועים.

מפגין טורקי אוחז בתמונותיהם של העיתונאים מארי קולווין ורמי אושליק שנהרגו בעיר חומס, בהפגנה מול שגרירות סוריה באנקרה, 24 בפברואר 2012. רויטרס
תמונותיהם של מארי קולווין ורמי אושליק, שנהרגו בחודש שעבר/רויטרס

העיתונאים, פרילנסרים שצילמו סרט תיעודי, התלוו ביום שני לקבוצה של חמישים בני אדם שניסו להיכנס מטורקיה לסוריה. סמוך לעיר דרכוש, נפתחה אש לעבר אל הקבוצה, כנראה מכיוון סוריה. העיתונאים נמלטו, ומאוחר יותר שבו למקום כדי לאסוף את ציודם האישי. חיילים שהציבו מארב במקום ירו בהם למוות.

שלושה כתבים מערביים נהרגו בחומס מתחילת השנה

בחודש שעבר נהרגו בסוריה שני כתבים זרים: האמריקנית מארי קולווין - עיתונאית ה"סאנדיי טיימס" הבריטי, והצלם הצרפתי מארי אושליק. השניים נפגעו מרסיסי פצצת מרגמה במחסה עיתונאים בחומס, ונטמנו בעיר אחרי שבוע של מאמצים עקרים לחלץ מסוריה את גופותיהם. כעבור יממה, גופותיהם נשלפו מהקבר על ידי חיילים סורים, והועברו לדמשק. משם, הוטסו הגופות לקבורה בארה"ב ובצרפת.

חודש קודם לכן, נהרג בסוריה העיתונאי והצלם ז'יל ז'אקייה. שפצצת מרגמה התפוצצה בעת סיור עיתונאים שהשתתף בו בחומס.

עיתונאים תחת אש בסוריה
תיעוד: קבורה של העיתונאית מארי קולווין
רגעיו האחרונים של העיתונאי ז'יל זאקייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully