וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10 מאיימים לתבוע תחנה טורקית: "גונבים מוזיקה לפתיחים"

1.4.2012 / 12:36

חברת החדשות שלחה מכתב התרעה לתחנת Kıbrıs Genç TV בטענה כי התחנה משתמשת בפתיחים שיצר לחברה המוזיקאי עירד אשל. גורם בחברה: "אם זו לא היתה גניבה, זה היה מצחיק"

חברת חדשות 10 והמוזיקאי עירד אשל שלחו מכתב התרעה לפני תביעה לתחנת הטלוויזיה הטורקית Kıbrıs Genç TV, המשודרת בטורקיה ובקפריסין. במכתבם טוענים בחדשות 10 כי המוזיקה של פתיחי התוכניות והמבזקים בלוח השידורים של התחנה הטורקית גנובה כולה מזו של חדשות 10. על מוזיקת הפתיחים והאותות של חדשות 10 חתום עירד אשל.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה סיפר אשל כי את גניבת האותות אותם חיבר עבור חדשות 10 על ידי התחנה הטורקית גילה במקרה. "קיבלתי בטוויטר פנייה מאחד העוקבים שלי, במאי אנגלי, שזיהה את המוזיקה שלי בתחנה טורקית. חיפשתי באינטרנט את האתר שלהם, ולאחר תרגום של לוח השידורים איתרתי את מהדורת החדשות. צפיתי בה, וגיליתי שהדברים אכן נכונים".

"פניתי עם זה לחדשות 10 והם היו המומים", הוסיף אשל. "הם התחילו לעקוב אחר כל לוח השידורים של התחנה ולהקליט אותו, וראו שלא רק הפתיח של מהדורת החדשות שלהם גנוב – אלא כל האותו והפתיחים שלהם כולם", הוא אומר. אשל, איש קריאייטיב המתמחה בהלחנה והפקה של מוזיקה פרסומית לטלוויזיה, פיתח עבור חדשות 10 את הפתיחים במיוחד וזכויות היוצרים עליהן שייכות לו ולחדשות 10.

"אם זו לא היתה גניבה, זה היה מצחיק", מסר גורם בחדשות 10. "מי שיצפה בשידורי התחנה הטורקית ויעצום עיניים, יחשוב שהוא צופה בלקט של שידורי ערוץ 10 מהשנים האחרונות: תוכנית אחת גנבה את המוזיקה של המהדורה המרכזית, תוכנית שניעה גנבה מלונדון וקירשנבאום, ואחרות נשמעות בדיוק כמו ?שישי עם שלח ודרוקר?, חדשות השבת עם אושרת קוטלר בנגל ואפילו המוזיקה של תוכנית הבוקר ששודרה בערוץ 10 בשנת 2007 עם תמר איש שלום ואריאל מרגלית מככבת באחת התוכניות של התחנה הטורקית?.

בערוץ דורשים מהתחנה הטורקית פיצוי על סך מיליון דולר. "מדובר בסכום גבוה - אך מקובל ביחס לחומרת הגניבה על פי ההילכות בתחום זכויות היוצרים", מסרו בערוץ 10.

  • עוד באותו נושא:
  • חדשות 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully