וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים הקיצוצים במערכת "הארץ": צמצום של עד 20% בהוצאות הפרילאנסרים

5.4.2012 / 17:15

זאת כחלק מתהליך הקיצוץ הרוחבי שהחל לפני מספר חודשים בקבוצה. כמו כן, הוחלט לבטל חלק מהמנויים לעיתונים היומיים ולוותר על 'מותרות' כמו הזמנת מגזינים מחו"ל וביפרים

נמשכים הקיצוצים במערכת עיתון "הארץ". גורמים בעיתון מספרים כי בימים האחרונים התבקשו מנהלי מחלקות בעיתון להוציא לפועל קיצוצים בהוצאות המחלקות השונות, כחלק מתהליך הקיצוץ הרוחבי בקבוצת "הארץ-דה מרקר" שהחל לפני מספר חודשים.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בחלק מהמחלקות הוחלט על קיצוץ של עד 20% בהוצאות הפרילאנסרים, כמו כן הוחלט לבטל חלק מהמנויים לעיתונים היומיים. באחרות בוטלו הוצאות שנחשבו ל'מותרות' כגון הזמנת מגזינים בחו"ל, והוחלט להזדכות על חלק ממכשירי הביפר שהיו ברשות המערכת. כזכור, בתחילת השנה הוחלט בעיתון לקצץ בכמות המשמרות של הגרפיקאים ולהוביל מהלך של עידוד פרישה מרצון, לצד העברה של חלק מעבודות המחלקה למיקור-חוץ.

"הקיצוץ במחלקת הגרפיקה היה חלק מקיצוץ רחב יותר בכל העיתון, פשוט רק בגרפיקה זה התבטא בצורה ממשית בכח אדם", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בעיתון". "בימים האחרונים מחלחלת ההבנה שמדובר במשהו הרבה יותר רחב. אין מחלקה שלא התבקשה לקצץ בתוכה". גורם אחר אומר כי לאחר החג צפויים דיונים מחודשים ברעיון לאחד חלק מהמוספים בעיתון, כפי שנעשה עם מוסף הספורט שהתמזג אל תוך עמודי החדשות.

את הקיצוץ הרגישו העובדים גם בסכום התלושים לחג שקיבלו השנה העובדים, שהיה נמוך במאה ש"ח לעובד מהסכום של שנה שעברה. באיגרת שצורפה לשי התייחס מו"ל העיתון, עמוס שוקן, להליך הקיצוצים וקרא לעובדים להעלות להנהלה הצעות ייעול לחיסכון בהוצאות העיתון.

לא הייתה זו הפעם הראשונה בה פנה שוקן לעובדיו בבקשה כזו: במכתב ששלח בחודש שעבר לוועד העובדים של עיתון הוא הזמין גם אז את העובדים להציע להנהלה הצעות אשר לדעתם עשויות להקטין את עלויות ייצור העיתון. "בהחלט ייתכן שאתם רואים שדברים שאנו לא רואים", כתב.

שוקן הזכיר אז את חלוקת הדיווידנדים בחברת תנובה וכתב: "אצלנו למרבה הצער המצב הפוך: בשנים האחרונות בעלי במניות של החברה ויתרו על אחזקות לצורך גיוס הון לתוך החברה כדי לשפר את יכולתה להתמודד על קיומה".
"המטרה בצעדים שלנו בשנים האחרונות וגם עכשיו, היא לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח ש'הארץ' ימשיך למלא את תפקידו בחברה הישראלית זמן רב ככל הניתן, ואף ימשיך להיות מקום עבודה לעובדיו", כתב שוקן. "ההצלחה במשימה הזו כלל לא מובטחת לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות והתחרותיות בענף התקשורת, שבחודשים האחרונים נוספה להם הירידה החדה בתקציבי הפרסום".

תגובת "הארץ" לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully