וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדותיו: "האפינגטון פוסט" זכה בפוליצר

16.4.2012 / 23:04

הפרס הוענק לכתב דיוויד ווד על סדרת כתבות שעסקו ביוצאי צבא אמריקאים שנפצעו בעת שירותם הצבאי בעיראק ובאפגניסטן. ה"ניו יורק טיימס" זכה בשני פרסים

הוכרזו הזוכים בפרס פוליצר, הפרס היוקרתי בעולם לעיתונות ותרבות. ההפתעה של הפרס מגיעה מתחום הניו-מדיה, עם זכייתם של שני גופי חדשות מקוונים. לראשונה בתולדותיו זכה בפרס כתב של הבלוג האמריקאי "האפינגטון פוסט", והוא הוענק הוענק לכתב דיוויד ווד על סדרת כתבות שעסקו ביוצאי צבא אמריקאים שנפצעו בעת שירותם הצבאי בעיראק ובאפגניסטן.

העורכת הראשית של הבלוג, אריאנה האפינגטון, אמרה הערב כי "הפרס מייצג הן את עבודתו העיתונאית המופתית של דיוויד והן את המחויבות של הבלוג לדיווח עיתונאי מקורי המשפיע גם על השיח הלאומי וגם על חייהם של אנשים". עוד זכה פרס ה"פוליטיקו" על סדרת הקריקטורות המתפרסמות באתרו – גם עבורו מדובר בזכייה ראשונה.

ה"ניו יורק טיימס" זכה בשני פרסים, האחד על דיווחיו על הנעשה באפריקה, והשנייה על כתבת תחקיר בנוגע לכשלים ברשויות המס בארה"ב שאפשרו לתאגידים ואזרחים להתחמק מתשלום. עיתון נוסף שזכה הוא ה"פילדלפיה אינקוויירר" בקטגוריית השירות לציבור על סיקורו את האלימות בבתי הספר בעיר.

ארבעה מכתבי סוכנות הידיעות AP זכו בפרס בקטגוריית העיתונות החוקרת, ובאותה קטגוריה זכה גם ה"סיאטל טיימס" על סדרת כתבות שעסקו בכשלים בטיפול בסובלים מכאב כרוני. לאחד שבשנה שעברה לא היו זוכים בפרס הדיווח החדשותי (Breaking News) זכה בו השנה עיתון מאלבמה על דיווחו בנוגע לסערת טורנדו. בקטגוריית הביקורת זכה הפובליציסט ווסלי מוריס מהבוסטון גלוב.

ככלל, בלטו השנה כמה קטגוריות בהן לא הוענק פרס. כך למשל החליטה ועדת הפרס שלא לעניק פרס בקטגוריית העריכה, ובלט במיוחד העדר הזכייה בקטגוריית הספרות – לראשונה מזה 35 שנים.

לרשימת הזוכים המלאה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully