וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעתו של משה גביש נגד רשות השידור

30.4.2012 / 17:02

יו"ר הרשות לשעבר טען בתביעתו כי הנהלת הרשות מחזיקה בסכום של 400 אלף שקל המגיעים לו. בית הדין לעבודה קבע כי "לא התקיימו יחסי עובד-מעביד בין הצדדים"

בית הדין לעבודה בירושלים דחה את תביעתו של יו"ר רשות השידור לשעבר משה גביש נגד הרשות. גביש טען בתביעתו כי הנהלת רשות השידור מחזיקה בסכום של 400 אלף שקל המגיעים לו, אשר יועדו למטרה ציבורית של הקמת קרן שתעניק פרסים כספיים לעידוד עיתונאים.

גביש כיהן כיו"ר רשות השידור בין השנים 2007-2009. בשל מצבה הכלכלי הרעוע של הרשות הוא הסכים, כך לדבריו, להפחתה ניכרת בשכרו כאשר ההפרש יוקדש לפתיחת קרן לעיתונאים והדבר היה מעוגן בחוזה העבודה עמו. היוזמה של גביש אושרה במליאת רשות השידור בשנת 2009.

בית הדין קבע כי לא התקיימו יחסי עובד-מעביד בין גביש לרשות השידור, ועל רקע זה דחה את התביעה. "הגענו לכלל מסקנה כי אין לבית דין זה סמכות עניינית לדון בתביעה כנגד מי מהנתבעות בשל אי קיום יחסי עובד ומעביד בין התובע למי מהן", נכתב בהחלטת השופטים, שהעירו כי טענותיו של גביש כלפי הרשות אינם נופלות תחת סוגיית ההעסקה שלו ברשות: "אין בתביעה להשבת 'שכר בטלה' או בטענת המשיב בדבר 'הפרת הבטחה' שניתנה לו בעניין ייעודו של שכר הבטלה עליו וויתר – כסוגיות מתחום דיני העבודה", נקבע.

למרות שתביעתו נדחתה על ידי בית הדין לעבודה, לא מן הנמנע כי גביש ימשיך את ההליך המשפטי נגד הרשות – בערכאות אחרת. "אין בדחיית התביעה מחוסר סמכות עניינית כדי לגרוע מהמשיב להגיש תביעה לבית המשפט המוסמך", כתבו השופטים לגביש. "זאת תוך בדיקת ההבטחה שניתנה לו כטענתו, כמו גם טענתו להשבת הכספים עליהם וויתר, או כל פיצוי כספי אחר שטוען שזכאי מהנתבעות בשל התנהלותן בעניינו".

את תגובתו של גביש לא ניתן היה להשיג. ברשות השידור בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully