וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דרישת הרשות השנייה: נתן זהבי יושעה מתוכניתו

31.5.2012 / 11:58

ההחלטה ב"רדיו ללא הפסקה" התקבלה לאחר שזהבי קילל את אחת המאזינות שעלו לשידור בתכניתו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הרשות השנייה: נמשיך לעקוב אחר הנושא

ב"רדיו ללא הפסקה" הוחלט להשעות את נתן זהבי מהנחיית התכנית "זהבי עצבני" לאחר שקילל את אחת המאזינות שעלו לשידור בתכניתו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. "עליו לכבד את המסגרת בה הוא משדר", אומרים ברשות השנייה, אליהם הגיעו, שוב, תלונות על שידוריו.

בתכניתו של זהבי ששודרה בחודש שעבר תקף זהבי מאזינה שעלתה לשידור וקילל אותה תוך שימוש בהתבטאות מינית בוטה. דבריו של זהבי הובילו לתלונות רבות שהגיעו לנציבות פניות הציבור ברשות השנייה המפקחת על שידורי "רדיו לא הפסקה".

הרשות השנייה שבחנה את הנושא קבעה כי מדובר בהפרה לכאורה של כללי הרשות השנייה העוסקים באתיקה בשידורי רדיו וטלוויזיה, ודרשו לדעת כיצד מתכוונת התחנה לטפל בסוגיה. כיוון שזהבי סרב להתנצל בשידור על דבריו, החליטה הנהלת הרדיו, כאמור, להשעות את זהבי מהגשת תכניותיו בשבוע הבא.

ההחלטה באה שלושה חודשים לאחר ראיון שערך נתן זהבי עם מאזין חרדי במהלכו תקף אותו בשפה בוטה, מהלך בעקבותיו פתחה הרשות בהליך הפרה לתחנה בסיומו היא עלולה לספוג קנס כספי. בעבר קנסה הרשות השנייה את רדיו ללא הפסקה בסכום של 30 אלף שקל בגלל תכנים ששודרו בתחנה, והכסף הופנה להפקת תשדירים לקידום הסובלנות ששודרו בתחנות הרדיו האזורי.

מנכ"ל רדיו ללא הפסקה אייל פאר אישר את הפרטים. נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב בירך על החלטת התחנה להשעות את זהבי ומסר: "נתן זהבי הוא לוחם חברתי בעל זכויות רבות בסיוע לאוכלוסייה המוחלשת בחברה הישראלית, ואולם עליו לכבד את המסגרת בה הוא משדר ובעיקר את המאזינים העולים לשידור ואת המאזינים לתוכנית הגם שחלקם מתגרים בו במכוון".

מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר, אומרת כי ברשות ימשיכו לעקוב אחר התבטאויותיו של זהבי. "הפיקוח על תוכן השידורים נעשה תוך מתן מקום לשיקול החשוב של חופש הביטוי. במקרה הנוכחי, הייתה לשדר התבטאות בוטה שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום. אנו רואים בחיוב את העובדה שהתחנה ביצעה מהלך של "בקרה עצמית", אולם יחד עם זאת נקבעה לתחנה התראה והרשות תמשיך לעקוב אחר הנושא", מסרה מצגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully