וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור על התפטרותו של מגל: "כל מה שעניין אותו הוא שכרו ותנאיו הנלווים"

13.6.2012 / 12:16

משה נסטלבאום: ”עובד שמרוויח 60 אלף ש' צריך להגיע למערכת לפחות 5 פעמים בשבוע”. מגל: ”הוא האחרון שיכול להטיף על למשכורות מנופחות”; בתוך כך, מונו מחליפים זמניים למגל

ברשות השידור מגיבים הבוקר (רביעי) להתפטרותו של מגיש מהדורת "מבט", ינון מגל. אמש הודיע מגל למנהליו שהוא עוזב את רשות השידור, והאשים אותם ב"מסע התעמרות שכל קשר בינו לבין ניהול ענייני או מקצועי הוא מקרי בהחלט". מגל הוסיף כי רמת הניהול ברשות היא נמוכה מבחינה ערכית ומקצועית, וכי "אין אלא להצטער על כך שהשירות הציבורי, שעולה לאזרחי המדינה כסף רב, מנוהל בצורה שהדרך היחידה לכנותה היא הפקרות".

לפי הרשות, טענותיו של מגל הועלו בעקבות בקשתו של מנהלו משה נסטלבאום, המשמש מנהל חטיבת החדשות, לשבצו לחמישה ימי עבודה בשבוע "כפי שנחתם עימו בחוזה ההעסקה", כך לפי הרשות.

"מגל, שהיה מורגל בהגשת ארבע פעמים בשבוע את מהדורת החדשות, התרעם על הדרישה וטען באוזני מנהלו 'האם אתה מצפה ממני שלא אראה את ילדיי חמישה ימים בשבוע?'. רשות השידור מחזיקה בדעה שעובד שעלות שכרו נעמדת בכ- 60,000 ש"ח צריך להגיע לפחות חמש פעמים בשבוע למשך כ-6 שעות עבודה במערכת להגשת המהדורה", אומרים ברשות.

עוד מסרו בהנהלת הרשות כי "חרב הפיטורים והקיצוצים מונפת מעל מאות עובדי רשות השידור, ועל מגל, מגיש בכיר בחטיבת החדשות, מוטלת האחריות להוות דוגמה לעובדים ולא להפך".

מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום, אשר לו ולמגל יחסים עכורים, מסר באמצעות אגף הדוברות של רשות השידור כי "מגל סירב לעמוד לרשות המערכת ולהגיע במשך תקופה ארוכה לישיבות, ולכתוב את הפתיחים למהדורה, למרות שחוזה העבודה שלו מחייב לעשות כך. נוצר הרושם שלמגל אין שום עניין אמיתי בעבודת המערכת וכל מה שמעניין אותו הוא שכרו ותנאיו הנלווים".

ברשות השידור אומרים כי חוזה העסקתו של מגל אינו מחייב את רשות השידור להעסיק אותו רק בהגשת המהדורה המרכזית ועל פי החוזה, הוא אמור היה לעמוד לרשות המערכת בכל עבודה עיתונאית, "דבר שכאמור סירב לבצע בתקיפות", כך לפי הרשות.

"הציבור היחיד שהם דואגים לו הוא הם עצמם"

מגל, לעומת מנהליו, הציג תמונה שונה. במכתב ההתפטרות החריף שהעביר להם כתב כי "מנהליה הנוכחים של רשות השידור סבורים ש'הטלוויזיה זה אני'. הציבור היחיד שהם דואגים לו הוא הם עצמם, ותרומתם התקשורתית הבולטת היא הדלפות מרושעות נגד הכפופים להם".

מגל הצטרף לשורת אישים ברשות השידור שטענו להתעמרות בהם בגלל שמונו על ידי הנהלת הרשות הקודמת. "במשך חודשים אני עובר, כמו רבים מעמיתיי, מסע התעמרות שכל קשר בינו לבין ניהול ענייני או מקצועי הוא מקרי בהחלט", כתב מגל. "אני סופג מכתבי נזיפה והזמנות לשימוע בגלל שהעזתי לפרגן לקולגה שעזב ובגלל סוג הנעליים שאיתן באתי לעבודה. אני חוטף הנחתות שונות ומשונות שבהן לא נתקל אף מגיש מקביל של מהדורה מרכזית".

"במובן הזה אני משתייך לחבורה מכובדת של נפגעי ההנהלה הנוכחית. נמנים עליה טובי האנשים ברשות השידור, מגישים עורכים ובראש ובראשונה - ציבור הצופים והמאזינים. במהלך מסע הרדיפה שעברתי לא קיבלתי ולו הערה מקצועית אחת. החטא היחיד שחטאתי הוא שמונתי על ידי המנכ"ל הקודם".

"בנסיבות אלה, בהן מונעים ממני בכוונה תחילה למלא את התפקיד שלשמו התבקשתי להגיע לרשות השידור, פוגעים בי בכל דרך אפשרית, מרעים את תנאי עבודתי ללא הכרה, ומפרים ברגל גסה את חוזה העבודה שנחתם איתי, איני רואה ברירה אלא להפסיק את עבודתי. צר לי על כך, אך לא אוכל לתת ידי למעשים המתרחשים כעת", כתב מגל למנהליו.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כינה מגל את דברי ההנהלה "מסכת הבלים ושקרים", והוסיף: "מוזר לשמוע ממי שטענו כי אני מהווה בעיה לרייטינג של הערוץ את הטענה שסירבתי להופיע יותר על המסך. אנשים שתפסו את עמדות הפקידו ברשות השידור הם בוודאי האחרונים שיכולים להטיף בכל מה שנוגע למשכורות מנופחות, שקיפות ציבורית ומוסר עבודה".

מחליפים זמניים למגל - ברוטציה

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי עד שיוחלט על מגיש קבוע במקומו של מגל הוחלט בהנהלת רשות השידור כי בהגשת המהדורה המרכזית של הערוץ הראשון יחליפו אותו מדי ערב ברוטציה עודד שחר, יעקב אחימאיר ואורי לוי.

עודד שחר משמש כראש הדסק הכלכלי של הערוץ הראשון והוא מגיש את התכנית "פוליטיקה" מאז 2004. לאחרונה הגיש גם את "הכל דיבורים", תכנית הדגל של רשת ב'. יעקב אחימאיר, מוותיקי העיתונאים ברשות השידור הוא עורך ומגיש התכנית "רואים עולם" וזכה לאחרונה בפרס ישראל. אורי לוי שימש עד לפי חודשיים כמנהל מחלקת הספורט, אז פרש מהתפקיד. בעבר היה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully